El ratolí d'ordinador virtual per a discapacitats, amb 250.000 usuaris

headmouse

Headmouse, el ratolí d'ordinador virtual per a discapacitats que es pot baixar gartuïtament des del 2007 a través d'internet, ja té més de 250.000 usuaris.

Headmouse, dissenyat pel grup de Robòtica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida i Indra, en col·laboració amb la Fundació Addeco, és un ratolí virtual que capta els moviments del cap, a través d'una webcam, amb els que es poden executar les accions pròpies d'un ratolí que habitualment es fan amb les mans.

Jordi Palacín, director del grup de Robòtica, va afegir que s'està treballant, conjuntament amb Indra,  en la millora d'un altre projecte, el Virtual Keyboard, una espècie de teclat virtual que permet escriure textos als discapacitats estalviant fins al 40% de pulsacions.

Per la seva part, Ferran Badia, director de l'EPS, va explicar que un altre grup de recerca de l'Escola, el grup de recerca en Computació distribuïda, juntament amb Indra, també desenvolupa un projecte denominat Codi P2P que consisteix en usar la capacitat de computació ociosa d'ordinadors en xarxa per fer càlculs. El projecte ha rebut 400.000€ de finançament i implica el treball de 50 persones.

Recull de Premsa

Segre  11-03-10  [pdf]