El sector TIC de Catalunya preveu oferir feina a 20.000 nous professionals el proper any, incrementant un 31% la seva oferta laboral

Presentación1

L'ocupació en el sector TIC ofereix i demanda el major nombre de llocs de treball, segons els resultats d'un recent anàlisi realitzada per InfoJobs al nostre país que ha detectat fins a un 31 per cent més de llocs de treball oferts en el primer tram d'aquest any.

El nombre d'ofertes en aquest sector, sumat a una competència baixa entre els inscrits, fan del sector de Tecnologies de la Informació un dels de més activitat laboral en els últims mesos, amb fins a 107.000 vacants actuals per a llocs tecnològics.

Les dades extretes per InfoJobs demostren que els professionals que busquen feina en aquest sector el 2014 tenen més possibilitats de trobar-la. A més,  la xifra suposa un increment del 31% respecte al mateix període de 2013 i es mostra escassa competència, ja que amb prou feines concorren 21 candidats per cada vacant, comparada amb la mitjana nacional de tots els sectors, que se situa en 59 inscripcions per lloc de treball. Aquesta baixa competència és especialment interessant en àrees com arquitectura, anàlisi i programació

Especialment, destaquen les més de 20.800 ofertes recollides en el primer semestre de 2014 per a programadors, especialment de J2EE, Java, .Net, Oracle i PHP.

Cada any, InfoJobs investiga quins són els llocs de nova creació amb altes probabilitats d'inserció laboral, i des de 2012, tant "programador d'app mòbil" com "programador d'HTML5″ es colen en aquest rànquing. En el primer semestre del 2014, es manté aquesta tendència de buscar professionals amb llenguatges de programació específics per a mòbil.

També se subratlla que Informàtica i Telecomunicacions són els sectors més ben remunerats.

Ningú dubta que les empreses catalanes necessiten llicenciats i diplomats en enginyeria informàtica, telecomunicacions i enginyeria industrial  mecànica i electrònica.

La Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques ha impulsat el primer estudi que analitza les necessitats de professionals TIC en l'economia catalana. Segons les empreses que hi han participat, cal contractar més de 20.000 professionals de les diferents branques del sector.

Això inclou les diferents enginyeries, informàtica, telecomunicacions i industrial, les enginyeries tècniques informàtiques i de telecomunicació i els cicles formatius, tant de grau mitjà com superior. Aquesta previsió es correspon amb la realitat actual del sector: l'estudi fa palès que es tracta d'un sector en què l'atur és suficientment baix com per considerar que gaudeix d'ocupació plena. La taxa d'ocupació dels professionals d'aquest sector se situa entre tres i quatre punts percentuals per sobre de la mitjana de tots els titulats universitaris.

L'estudi, que ha estat liderat per la Fundació Observatori de la Societat de la Informació de Catalunya (Fobsic), en col·laboració amb el Ctecno i l'Institut d'Estudis Sociològics DEP, sorgeix de les inquietuds del sector de les TIC per l'evolució de la demanda de professionals experts en tecnologies de la informació i les comunicacions que té en aquests moments.

Les dades recollides en l'enquesta posen de manifest que les empreses del sector TIC són les que ofereixen millors oportunitats d'incorporació professional. El 85% de les ofertes previstes per al proper any corresponen a empreses del sector TIC: els darrers vuit anys, el nombre d'empreses d'aquest sector a Catalunya s'ha més que duplicat (de 4.500 empreses el 2000 a 9.500, segons les darreres dades).