Els Estats Units aproven una llei (ESSA) que reconeix la informàtica com una matèria acadèmica vital

[caption id="attachment_11721" align="alignnone" width="470" caption="Membres del Congrés, Líders Educatius I Estudiants aplaudeixen al president Obama en la signatura de la ESSA (Chip Somodevilla)"]hoyla-edu-obama-firma-la-student-succeeds-001[/caption]

Aquest mes de desembre als Estats Units s'ha aprovat la Llei Every Student Succeeds Act (ESSA) que reconeix la informàtica com una matèria acadèmica fonamental i vital (al nivell de la lectura i l'escriptura) per a una educació "completa" del segle XXI.

Aquesta llei s'ha vist com un fet històric i un important pas endavant per a l'educació K-12 als Estats Units ja que permetrà l'exposició i connexió permanent de la informàtica com a part de l'aprenentatge en altres àrees del currículum, el que suposa l'acceptació general de la informàtica com a assignatura bàsica als Estats Units en totes les escoles primàries i secundàries. El llenguatge de la nova llei fa referència a la informàtica dins de les seves disposicions STEM (acrònim per les disciplines acadèmiques de ciència, tecnologia, enginyer i matemàtiques), incloent la seva definició d'escoles especialitzades STEM. És important destacar que, ESSA també obrirà noves vies per a la formació i desenvolupament professional dels mestres d'educació informàtica.

La ESSA va tirar endavant amb el suport dels dos partits i el projecte de llei va ser aprovat per la Cambra de Representants per una votació de 359 a 64 i pel Senat per una votació de 85 a 12. El president Obama va signar el projecte de llei el 10 de desembre.

Més informació a http://preview.acm.org/media-center/2015/december/essa-epc