Els alumnes de l'EPS becats per Google, de visita tecnològica a Silicon Valley

En el marc del programa Google Summer of Code

_2334241_1dd8bf83
Andreu Ibañez amb els estudiants becats FOTO: PCiTAL

Els cinc estudiants de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) becats per Google durant l’estiu a través del Liquid Galaxy LAB, un dels laboratoris del Parc Científic i Tecnològic que lidera Andreu Ibáñez, fan aquest octubre una missió d’ampliació de coneixements a Silicon Valley.

El grup visitarà la central de Google i altres gegants de la tecnologia mundial com Apple, Facebook, HP, Intel, Wikimedia Foundation o la Universitat de Stanford. Silicon Valley està situat al nord de l’estat de Califòrnia (EUA).

Els projectes seleccionats pel programa Google Summer of Code estan relacionats amb les tecnologies de mapes de Google, com el Liquid Galaxy, i el IOT (Internet de les Coses) amb les balises Bluetooth The Physical web.

Els estudiants i els projectes becats són els següents:

• Javier Calvo, pel projecte Visualització parcel·lària amb el Liquid Galaxy
  • Ivan Josa, per Anàlisi i visualització de Big Data en transports públics
  • Gerard Farré, per Tractament interactiu de dades meteorològics
  • Guillem Barbosa, per Visualització de la Wikipedia en el Liquid Galaxy
  • Gerard Rovira, per Sistema informàtic i social de records de viatges.

Els estudiants desenvolupen els projectes becats al Liquid Galaxy Lab amb el suport directe de l’EPS, el LleidaDrone LAB, el Google Developer Group de Lleida i el FIWARE iHub Lleida. També col·laboren en aquesta iniciativa Informàtica and Wireless, Gigabyte, Benq, Corsair, Xtorm d’A-Solar, Erle Robotics i HP.

Cal destacar que els alumnes de l'Escola Politècnica Superior de la UdL han obtingut en cinc anys 19 beques del programa Google Summer of Code. Això significa un import proper als 105.000 €, ja que cada beca està dotada amb 5.500 €. Enguany, 1.318 estudiants de 201 organitzacions del món han rebut aquestes prestigioses beques de Google.