Els alumnes del Màster en Enginyeria Industrial assisteixen a una Jornada sobre la Indústria 4.0 a Lleida

Jornada Industria 4.0: també a Lleida!

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) va celebrar ahir una jornada tècnica titulada Indústria 4.0: També a Lleida!, coordinada pel professor Martí Comellas, en la qual van participar diferents representants d'empreses:

Tots ells van assumir el paper de professors per un dia de l'assignatura del Màster en Enginyeria Industrial, Sistemes de Fabricació avançats. En les ponències van explicar les solucions que cada una de les empreses proposen en qüestions de programari o anàlisi d’instal·lacions i que firmes les han aplicat.

Avui en dia, la fabricació és cada cop més personalitzada, el concepte fabricació massiva d’un mateix producte cada vegada és menys habitual. Aquest fet comporta que les empreses s’hagin de digitalitzar per tal de poder gestionar amb èxit els seus productes i el servei post-venda. De fet, en la jornada d’ahir, es va qüestionar si un fabricant coneix realment el seu producte si no té una informació real i veraç del seu producte al llarg de la seva vida útil. En aquest sentit, IoT, Cloud, Big Data, Realitat Virtual i Augmentada, Real Time Management, etc. són tecnologies enfocades a adquirir informació del producte i englobades sota el paraigües de Indústria 4.0.

En aquest sentit, tres empreses líders en el sector com són SIEMENS, INTEGRAL PLM i IBERMÁTICA, van presentar la seva visió del mercat així com els productes que comercialitzen per donar solucions als reptes actuals. Els alumnes de la EPS van poder conèixer i tenir una perspectiva de les tendències en el mercat i els reptes existents en el sector productiu. També van poder experimentar en persona una situació de Realitat Virtual.

La jornada pretén ficar l'accent sobre la digitalització com a factor essencial per a la indústria actual i aconseguir l'objectiu que  els alumnes tinguin coneixements de primera mà d’aquestes tecnologies.