Els alumnes del Màster en Enginyeria del Cuir visiten l'empresa Igualadina de Depuració i Recuperació (IDR)

El passat divendres 17 de gener els alumnes del màster en Enginyeria del Cuir de l'Escola Politècnica Superior del Campus Igualada-UdL han visitat l'empresa Igualadina de Depuració i Recuperació S.L. (IDR), una societat constituïda el 2005 per 38 empreses adoberes d'Igualada i que gestiona la planta depuradora d'aigües de la Ronda del Rec d'Igualada.

El tractament de les aigües residuals de la indústria adobera i de les aigües urbanes d'Igualada afectava dues plantes: la planta de la Igualadina de Depuració i Recuperació (IDR), situada al barri del Rec i gestionada per una societat integrada per trenta-vuit empreses del sector i a l'Estació de Depuració d'Aigües Residuals (EDAR) de Vilanova de Camí, una planta gestionada per l'Agència Catalana de l'Aigua.

L'Ajuntament d'Igualada, l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i el Gremi d'adobers d'Igualada van presentar el 2012 una acció conjunta que va permetre l'optimització de sistema de depuració d'aigües basat en el fet que la major part de les aigües urbanes es tractaven directament a l'EDAR de Vilanova de Camí i, en conseqüència, l'IDR només tractava les aigües produïdes per la indústria de la pell.