Entrevista a Carles Mateu, professor de l'EPS: "A Espanya entre un terç i la meitat dels PC's estan infectats per algun virus"

Presentación1fsgf

El passat 22 de gener el Diari Segre va realitzar una entrevista al professor de l'Escola Politècnica Superior, Carles Mateu, en el marc d'un article dedicat a la Seguretat Informàtica, esdevingut un tema d'actualitat arran dels darrers atacs a empreses, governs i institucions com ara SONY o el govern dels Estats Units.

ENTREVISTA AL PROFESSOR D'ENGINYERIA INFORMÀTICA DE L'ESCOLA POLITÈCNICA SUPERIOR DE LA UDL, CARLES MATEU

(Font: Diari Segre - 22 de gener de 2015)

«La seguretat total no existeix, però podem prendre mesures»

.

Quina és l'última tendència en ciberatacs?

La tendència més nova i extraordinàriament perillosa és la de ciberatacs que comporten danys físics en sistemes.

Pot posar algun exemple?

Les fàbriques o els semàfors estan cada vegada més connectats, amb la qual cosa poden ser objectiu dels ciberdelinqüents.

Ha passat?

Sí, un dels virus més perillosos que s'han dissenyat va ser el virus Stuxnet, capaç de reprogramar sistemes industrials i afectar infraestructures crítiques com centrals nuclears.

La seguretat en aquestes instal·lacions és suficient?

En instal·lacions tan delicades les mesures de seguretat són molt potents, però sempre dic que la seguretat total no existeix. Es pot estar raonablement segur en funció de la inversió que facis tenint en compte el valor del que vols protegir.

I a nivell domèstic? A Espanya entre un terç i la meitat dels ordinadors personals estan infectats per algun virus i molts d'aquests ordinadors poden ser controlats de forma remota. Normalment, s'utilitzen per enviar-nos correu brossa.

Ens espien?

Sí. Existeixen virus per espiar els PC de la gent corrent, dissenyats en moltes ocasions per empreses contractades pels serveis secrets dels Governs amb  "l'excusa" de la lluita antiterrorista.

Què recomana?

Recomano actualitzar l'antivirus, utilitzar contrasenyes segures i diferents en els diferents comptes que tenim creats i ser desconfiats.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html