Estudi sobre el popular videojoc Fortnite realitzat, entre altres, per la professora de l'EPS Rosa M. Gil

Rosa_Gil
Rosa M. Gil, coautora de l'estudi

Com aconsegueix un joc en línia gratuït generar en un any (2018) 3.000 milions de dòlars en beneficis i atreure en dos anys de vida a 2.000 milions d'usuaris?

L'estudi Generació Z i Fortnite: Nous paradigmes ètics de disseny de videojocs, elaborat per la UOC i la Universitat de Lleida (UdL), revela els motius pels quals Fortnite triomfa entre els nens.

El treball, elaborat entre altres professionals [*], per Rosa M. Gil, professora del Departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL i coordinadora del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, posa el focus en l'ús que la generació Z fa de Fortnite per ser, en bona mesura, responsable del seu èxit des que la companyia Epic Games el va llançar al mercat al juliol de 2017 amb una mecànica senzilla: una batalla entre cent participants en la qual només pot quedar un.

L'estudi Generació Z i Fortnite: Nous paradigmes ètics de disseny de videojocs (juny, 2019), ha tingut una gran repercussió en diferents mitjans digitals a nivell nacional com ABC, La Voz de Galicia, El Diari de Girona o El Diario del Alto Aragón.

[*] Estudi elaborat per Rosa María Gil, de la Universitat de Lleida; Carina González, de la Universitat de la Llacuna; Patricia Paderewski, de la Universitat de Granada; Joan Arnedo-Moreno, de la Universitat Oberta de Catalunya; Marga Domènech, de la Generalitat de Catalunya i María Lleras de Fruits, de l'Hospital Sant Joan de Déu