Èxit de participació en la Nit Europea de la Recerca 2018

Organitzada pel grup de recerca GREia de la UdL

nit europea recerca 2018 (7)
Acte d'inauguració de la Nit Europea de la Recerca 2019

Entre els dies 21 i 22 i els dies 28 i 29 del passat mes de Setembre, el grup de recerca GREiA de la Universitat de Lleida (UdL), va organitzar diferents activitats i tallers, així com portes obertes a diferents museus de la ciutat de Lleida amb motiu de la Nit Europea de la Recerca.

La celebració va començar el divendres 21 de Setembre amb una jornada de portes obertes i petit concert a l'Orfeó Lleidatà, on van tenir lloc també el taller Controla un Scalextric amb la teva ment! i la xerrada De gran vull ser investigador! Cas d'èxit – El projecte REHIB.

El dissabte 22 de Setembre hi va haver portes obertes als Pous de Gel de Lleida, on moltes persones van poder descobrir aquest patrimoni preindustrial de Lleida i a la tarda, va tenir lloc, al Parc de la Mitjana, el taller BATNIGHT-La nit dels Ratpenats.

Aquestes dues jornades van ser l'avantsala del gran esdeveniment celebrat durant la tarda del dia 28 i tota la jornada del dia 29 de Setembre. Moltes van ser les persones que van acudir a les activitats, tallers i xerrades relacionades amb la investigació, recerca i cultura, en general, que van tenir lloc en diferents punts de la ciutat de Lleida.

A més, durant aquestes jornades els participants, van poder conèixer de primera mà la recerca més capdavantera que la nostra Universitat fa a Europa, així com el seu finançament.

L'objectiu d'aquesta celebració és apropar la ciència i la recerca a la societat. Promoguda per la Comissió Europea dins de les accions Marie Sktodowska-Curie del programa Horitzó 2020, té lloc simultàniament en més de 250 ciutats europees des de 2005. A la ciutat de Lleida la iniciativa compta amb la implicació de diferents centres i institucions com són: Universitat de Lleida (UdL), Grup GREiA, Inspires, Indest, IRBLleida, IRTA, Fundació Universitat de Lleida, Ajuntament de Lleida, Diputació de Lleida, Fundació Orfeó Lleidatà, Generalitat de Catalunya, Turisme de Lleida, Castell dels Templers de Gardeny, Museu de Lleida, Museu d'Art Jaume Morera, Centre d'art la Panera, Museu Roda Roda, Museu de L'Aigua de Lleida, Plusfrésc.