Èxit del sistema d'ajuda per deixar el tabac de Hesoft Group

Solsona

Un any després de la posada en marxa d'aquest tractament pioner, un estudi fet per la Unitat de Tabaquisme a 104 pacients constata que el 74% han mantingut l'abstinència. En total, 219 individus han provat l'efectivitat d'aquest mètode, que també podria utilitzar-se per controlar la diabetis o la hipertensió, processos de desintoxicació d'alcohol o drogues, o el seguiment d'una dieta. L'èxit d'aquest sistema, desenvolupat pel projecte empresarial lleidatà Hesoft Group, ha despertat l'interès de farmàcies, hospitals i mútues d'arreu del món.

El tractament, d'un any de durada, consisteix en enviar 50 missatges de text a cada pacient. En concret, una trentena són de reforç positiu i traslladen missatges d'ànim al pacient perquè segueixi sense fumar, i una vintena més consisteixen en un  qüestionari tipus test, a partirdel qual el pacient comunica al seu metge quin és el seu estat d'ànim i com porta el procés de deixar el tabac.

Hesoft Group va crear aquest programa informàtic que ajuda a deixar de fumar. Aquest software s'anomenat CP-F (Control de Pacients Fumadors) es va desenvolupar a partir de l'encàrrec de la Unitat de Tabaquisme de l'Hospital Santa Maria de Lleida. Gràcies a un contacte continuat (via SMS i internet) els professionals de la salut poden fer un seguiment tècnic i psicològic del fumador, ajudant-lo en tot moment a superar les situacions de risc. El programa, a més, permet visualitzar de forma automàtica gràfiques evolutives de l'estat del pacient, generar avissos o suggerències, dietes alimentàries, …

Hesoft Group, és un projecte empresarial de serveis sorgit de la Universitat de Lleida, i integrat per en Josep Cuadrado, membre del departament informàtic de Distribuidora Farmacéutica Leridana, Francesc Solsona, professor Titular d'Universitat a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, i dos enginyers informàtics, en Jordi Vilaplana i en Ivan Josa.

1tambe et pot interessar

1premsa