Expectació a l'EPS arran de la 3a edició de l'EPS IT speed dating

Ahir a la tarda, en el marc de la matèria transversal EPS Professional Gateway l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va organitzar la tercera edició de l'activitat EPS IT Speed Dating, sota la coordinació de la professora Marga Moltó, coordinadora de les Pràctiques Tutelades en Empresa de l'EPS i en col·laboració amb el cap d'estudis i els coordinadors de les titulacions de la branca informàtica, Josep Lluís Lérida, Nacho López, Sílvia Miquel i Francesc Sebé.

L'EPS IT Speed Dating, va viure la seva primera edició l'any 2019 i s'ha consolidat com una activitat de referència, tant per als alumnes com per a les empreses.

L’objectiu principal de la EPS-IT Speed Dating és donar veu a les empreses TIC de la nostra àrea d’influència davant els estudiants que acaben el Grau d'Enginyeria Informàtica (GEI), el doble Grau d’Enginyeria Informàtica i Administració i direcció d’empreses (GEIADE) i el Màster en Enginyeria Informàtica (MEINF).

Els estudiants tenen un ampli ventall d’ofertes de treball i empreses, però no tenen eines efectives per prendre una decisió i desconeixen el que moltes empreses fan. Les empreses, per altra banda tenen una gran necessitat de cobrir les seves ofertes laborals, i per fer-ho han de donar-se a conèixer davant dels possibles candidats i explicar-los els projectes que estan duent a terme i les vacants que volen cobrir, tot això de la forma més atractiva i engrescadora possible.

Sota aquesta premissa s'organitza aquesta activitat de Networking dinàmica i atractiva que es caracteritza per fer entrevistes ràpides i concises en un temps limitat (5-7 minuts). Aquest format afavoreix el contacte, l’intercanvi i la proximitat a l'hora de conèixer el candidat o l'empresa ideal i permet fer el màxim nombre d’entrevistes en el mínim temps possible.

L'aforament era limitat a 20 alumnes que van realitzar una inscripció prèvia i els alumnes participants no tan sols van tenir l'oportunitat de fer entrevistes laborals, sinó que van rebre, per part dels caps de recursos humans de les empreses, tota mena d'explicacions sobre els seus projectes i les seves necessitats a tres nivells:

• Possibilitat de contractes laborals
  • Possibilitat de realitzar Pràctiques Tutelades en Empresa (PTE)
  • Possibilitat de realitzar Pràctiques Extracurriculars en l'empresa
  • Possibilitat de realitzar el Treball Final de Grau (TFG) o Treball Final de Màster (TFM) a l’empresa
  • Possibilitat de continuar estudiant a l’EPS el Màster en Enginyeria Informàtica en la modalitat de Formació Dual.
En aquesta tercera edició de la EPS IT Speed Dating van participar les següents empreses:

Així mateix, cal destacar que els estudiants de la branca industrial de l'EPS viuran la seva EPS INDUSTRY Speed Dating el dimecres 18 de maig.