FIRST LEGO League. Com actuar en situacions d'emergència?

IMG_5572

Ahir, 21 de novembre a l'Auditori del CCCT del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL), es realitzà una reunió d'experts en temes d'actuació en front de desastres naturals, amb l'objectiu d'ajudar i assessorar als equips, entrenadors i participants de la III edició de la FIRST LEGO League de Lleida (FLL), organitzada per l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, que aquest any gira entorn al repte "Nature's Fury" ... fenòmens de la naturalesa que quan es desfermen en la seva màxima violència s'emmarquen en el que denominem catàstrofes naturals: inundacions, terratrèmols, erupcions volcàniques, risc nuclear, incendis forestals, tsunamis, ...

Van participaran en la reunió, amb els joves de la FLL, diverses institucions que actuen de forma directa en els llocs on, malauradament, succeeixen aquestes catàstrofes: la Unidad Militar de Emergencias de l'Ejercito (UME), els Bombers, la Creu Roja i Protecció Civil.

En concret, els experts de cadascuna d'aquestes institucions que van participar en aquesta reunió de treball prèvia a la FLL de Lleida van ser:

Sr. Carmelo Benito Monjas, Comandante de Artilleria, Unidad Militar de Emergencias (Zaragoza).

- Sr. Eduardo Martínez, inspector Cap de l'Àrea d'Operacions de la Regió d'Emergències de Lleida. Bombers de la Generalitat.

- Sra. Cristina Figueres Jove, Responsable de l'àmbit de la Salut, Socors i Emergències. Cooperació Internacional de la Creu Roja de Lleida.

- Sra. Gema Yañez, Tècnic de riscos naturals. Direcció General de Protecció Civil i Emergències. Subdelegación del Gobierno de Lleida.

Cada una de les entitats participants a la sessió (UME, Bombers, Creu Roma i Protecció Civil) va exposà als joves les seves línies bàsiques d'actuació davant els diferents casos de catàstrofes naturals, amb l'objectiu que els nois aprenguin de la seva tasca. Al finalitzar les exposicions, els joves van poder plantejar els seus dubtes i propostes.

PRESENTACIÓ BOMBERS DE LA GENERALITAT

PRESENTACIÓ CREU ROJA DE LLEIDA

PRESENTACIÓ PROTECCIÓ CIVIL

PRESENTACIÓ UNIDAD MILITAR DE EMERGENCIAS (UME)