Festa Major Estudiantat UdL 2011. Competició Robocode

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Ahir es va dur a terme al carrer Jaume II del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida, la quinzena edició de la Festa de l'Estudiantat de la UdL.

El bon temps, el sol, la calor, van ser factors clau que van afavorir la participació dels estudiants en la majoria de les activitats organitzades pel Consell de l'Estudiantat de la UdL.

A les 10h es donava el tret de sortidda  a aquestes activitats amb l'inici de la 2a Competició Robocode 2011 organitzada pel professorat de la EPS i del grup de recerca en Computació Distribuïda i el grup de recerca en Intel·ligència Artificial, Josep L. Lérida, Jordi Planes i Josep Argelich. Robocode és un joc educatiu de programari lliure iniciat per Mathew Nelson. El joc s'ha dissenyat per ajudar a la gent a programar en Java i passar-s'ho bé amb l'experiència. És fàcil de començar, un robot simple es pot crear en uns minuts, però perfeccionar un robot pot dur mesos.Els concursants escriuen programari que controla un tanc en miniatura. Aquest tanc lluita contra altres tancs amb els mateixes característiques, però que poden ser programats de forma diferent. Els robots es poden moure, disparar, buscar-se, i topar contra les parets. Encara que la idea del joc és simple, l'estratègia necessària per guanyar no ho és. Els robots bons poden tenir centenars de línies de codi dedicades a l'estratègia. Els guanyadors de la segona edició de Robocode UdL van ser:

Categoria de 1 vs. 1:
1º Classificat: David Solé (TrollHammaren 2.5)
2º Classificat: Marc Roure (SpartanianKiller 1.0)
3º Classificats: Jordi Lladós (Tkiller 1.0) i Sergi Buitrago (Dalek Thal)
Categoria per Equips:
1º Classificat: Jordi Lladós (TKillerFusion Team 1.0)
2º Classificat: Ricard Garra (Ricard Team 1.0)
3º Classificat: Gerard Barrufet, Jordi Susagna i Marc Mostany (CMOS Team 1.0)

A les 11h s'inicià oficialment la Festa amb una trabucada a càrrec dels Miquelets de Tremp i la sortida de la cinquena edició de la bicicletada mediambiental. Al migdia les activitats en centraven al marge esquerra sdel riu Segre amb les diverses competicions esportives organitzades per INEFC.

La tarda va començar amb activitats més tranquiles, com ara els tradicionals campionats de botifarra i poker, i l'actuació musical, a les 16h, del cantautor Miquel del Roig. A les 18h es va dur a terme una exhibició castellera dels Marracos de la UdL.

A la nit la música va ser la principal protagonista de la festa amb l'actuació, a les 21h, del grup basc Txala2. Més tard van tancar la festa els concerts de República Ska, Pepet i Marieta i l'Orquestra de Mitjanit.

1premsa

28 d'abril de 2011