Google beca 4 alumnes de l'EPS que desenvolupen els seus projectes al Liquid Galaxy Lab

El Google Summer of Code (GSOC) ha becat quatre estudiants de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), que desenvolupen els seus projectes al Liquid Galaxy LAB del Parc Científic. És el tercer any consecutiu que estudiants de l'EPS vinculats amb el Liquid Galaxy Lab aconsegueixen aquestes beques de Google.

[caption id="" align="alignnone" width="470" caption="D'esquerra a dreta: Ismael Arroyo, Julio Bondia, Rafa Duran, Marc Solé i Marc Gonzalez  FOTO:Xavier Quí"][/caption]

Els alumnes i projectes becats enguany són:

- Marc Solé, amb el projecte Visualització de dades obertes al Liquid Galaxy (VYD Open Data).

[caption id="" align="alignnone" width="470" caption="Marc Solé FOTO:Xavier Quí"][/caption]

- Rafa Duran, amb el projecte Interacció i administració de Pols i Tours per al Liquid Galaxy (Android POI controller).

[caption id="" align="alignnone" width="470" caption="Rafa Duran FOTO:Xavier Quí"][/caption]

- Marc González, amb el projecte Controlador per a la plataforma FAED de drone amb l'Interactive Spaces (FAED Mesh)

[caption id="" align="alignnone" width="470" caption="Marc González FOTO:Xavier Quí"][/caption]

- Julio Bondia, amb el projecte Visualització en temps real del FAED Mesh al Liquid Galax (FAED Visualization)

[caption id="" align="alignnone" width="470" caption="Julio Bondia FOTO:Xavier Quí"][/caption]

Així mateix, Ismael Arroyo, doctorand de l'EPS, donada la seva ja llarga experiència en aquesta tecnologia (ha estat becat els darrers dos anys), s'incorpora aquest any com a mentor de projectes al programa Google Summer of Code.

L'import total de les quatre beques és de 30.000$, essent 5.500$ la quantitat que obté cada alumne al finalitzar el seu projecte. El Liquid Galaxy Lab acumula en tres anys de funcionament nou beques de Google, que han aportat un total de més de 50.000$ a més dels recursos que durant aquest període les empreses Ponent 2002, Google, Gigabyte, Benq, HP, Plextor i Erle Robotics han aportat per valor de 125.000 € al laboratori.

En relació a aquesta notícia també cal destacar que el Liquid Galaxy Lab amplia espai per allotjar la realització de projectes específic de drone orientats a projectes socials com el FAED o agrícoles de l'anomenada agricultura de precisió (Lleida Drone LAB). Així, guanya un espai de 40 m2 on LleidaDrone desenvoluparà els projectes conjuntament amb l'EPS i amb les tecnologies del Liquid Galaxy Lab.

El Parc Científic, l'Escola Politècnica Superior de la UdL i l'Ajuntament de Lleida patrocinen el Liquid Galaxy Lab. L'empresa Ponent 2002, a través d'Andreu Ibáñez, és la creadora i la coordinadora del laboratori.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html