Gran èxit de la primera hackathon de Lleida, aquest cap de setmana a l'EPS

Les empreses destaquen l'alta qualitat de les solucions proposades pels participants

Aquest passat cap de setmana l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va viure la primera hackathon organitzada a Lleida, un esdeveniment on el motor principal és el desenvolupament col·laboratiu de software en 24 hores.

Lleida Developers, un grup de programadors lleidatans que volen fomentar l'àmbit de la informàtica entre els joves, en col·laboració amb l’EPS de la UdL, va organitzar la HackEPS, tal i com s'anomenà l'esdeveniment on finalment es van inscriure 65 joves organitzats en equips de un màxim de 4 persones, que van desenvolupar un producte informàtic complet proposat per les empreses participants en 24 hores.

Cinc empreses van llençar-los un repte i cada un dels equips va elegir-ne un i va comptar amb 24 hores per codificar el projecte i presentar-lo davant aquestes empreses, que finalmnet van triar la millor solució al problema plantejat:

• Semic va llençar un repte on els desenvolupadors havien de superar un joc amb diferents nivells que contenien diferents reptes matemàtics i informàtics. S'hi van presentar cinc equips i finalment els guanyadors del repte de Semic van ser en Gerard Rovira, Eduard Torres, Josep Pon i Ricard Garra. Cadascún es va endur un Ipad de regal.

• Motec Control va llençar el repte de realitzar enginyeria inversa en un programari de protocols de xarxa per poder implementar una aplicació en android utilitzant el mateix sistema. S'hi van presentar tres equips i finalment els guanyadors van ser en Raul Hidalgo, Pol Torres, Javier Sanahuja i Xavier Escribà. Tots tres van endur-se un premi de 500€.

• Xtrategics va llençar el repte de fer un programa per coordinar un equip d'infermeria mitjan rellotges intel·ligents. S'hi van presentar tres equips i finalment els guanyadors van ser en Joan Salvatella, Mitxel Moriana, Daniel Susumu i Federico Buldin. Tots quatre van rebre un smartwatch motorola de segona generació valorats en 200€.

• Just Digital va llençar el repte de desenvolupar un motor de captura de dades de pàgines web, que agafi les dades d'usuaris, en realitzi estadístiques, i es puguin consultar en un portal web. S'hi van presentar tres equips i finalment els guanyadors van ser en Daniel Digtyar, Marc Capell, Tiberium Tasnadi i Victor Alloza. Van rebre com a premi plaça en un prestigiós curs d'emprenedoria i inversió en projectes que l'empresa realitza a Barcelona.

• BonÀrea va llençar el repte de poder gestionar el control d'accés a instal·lacions amb mòbils, sense necessitat de targetes. van presentar-se quatre equips i va ser l'unic repte que no es va poder completar pels participants. Malgrat tot l'empresa Bon Àrea va quedar altament satisfeta de la feina duta a terme per un dels equips i va premiar-lo igaualment amb els 1.000€. Els guanayadors van ser en Marc Sances, Josep Alós i Sergi López

GALERIA FOTOGRÀFICA