I Competició Robocode UdL 2010

Obres CREA 038

Aquest any com a novetat, el Grup de Recerca en Computació Distribuïda i el Grup de Recerca en Intel·ligència Artificial, vinculats a l'Escola Politècnica Superior, van organitzar a partir de les 18h a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfrontera  del Campus de Cappont, la primera competició de robots virtuals dins l'entorn Robocode.

Robocode és un joc de Programació en que l'objectiu és desenvolupar un tanc de batalla que lluiti amb altres tancs, ja sigui 1 vs 1, melé o per equips. L'activitat anava dirigida a alumnes de la UdL. Cada alumne o equip d'alumnes va programar un Robot Virtual (Agent Intel·ligent) que es va enfrontar  amb altres Robots en un camp de batalla, el robot que  va demostrar més habilitats va ser  el guanyador.

L'objectiu de l'activitat era introduir als alumnes en la programació de sistemes intel.ligents d'una forma divertida. La programació i simulació de les batalles és suportada per una plataforma de Programari Lliure anomenada Robocode (http://robocode.sourceforge.net). Aquesta activitat va estar promoguda per professors de l'Escola Politècnica Superior i finançada per la UdL a través d'un projecte d'Innovació Docent. (http://robocode.udl.cat/)

En la competició realitzada el dia 22 d'abril, coincidint amb la Festa Major de l'Estudiantat de la UdL, es van inscriure un total de 21 participants que van presentar un total de 12 Robots en la categoria individual i 5 Robots en la categoria per equips. Els guanyadors d'aquesta edició van ser els següents:

Categoria Individual:

1er Premi: Ipod Nano8Gb. Guanyador: Sergi Sisó Godia 2on Premi: Ipod Shuffle. Guanyadors: Marc Monteserrat, Nacho Gonzalez, Alfonso Calero, Ismael Arroyo 3er Premi: Usb 1Gb + Lladre USBs. Guanyadors: Oriol Miró i Marc Roure

Categoria per Equips:

1er Premi: Netbook Asus E1005 Guanyador: Ricard Garra 2on Premi: Ipod Nando 8Gb Guanyador: Miquel Orobitg 3er Premi: Ipod Shuffle Guanyadors: Oriol Miró i Marc Roure

robocode_logo_tanks