IAESTE Lleida aconsegueix 12 intercanvis de pràctiques a l’estranger per als alumnes de l'EPS

Intervenció d'IAESTE Lleida a la subasta de pràctiques

La setmana passada (concretament del 14 al 16 de febrer) va tenir lloc a Barcelona la Subhasta de pràctiques de IAESTE, el segon esdeveniment més important a nivell nacional de IAESTE. En la subhasta anual de pràctiques de IAESTE a nivell nacional hi participen tots els centres d'Espanya i es una trobada d'estudiants universitaris d'estudis tècnics que té com a objectiu intercanviar pràctiques entre empreses d'Espanya i empreses estrangeres, permetent així que els estudiant puguin cursar pràctiques del seu grau o extracurriculars a l'estranger alhora que un estudiant forani cursa les seves pràctiques en empreses del territori.

En total des de Lleida hi vam assistir 13 membres de IAESTE LC Lleida (12 estudiants de l'Escola Politècnica Superior) amb la possibilitat d'endur-se una pràctica, i per a molts va ser el primer esdeveniment a nivell nacional al que assistien així que alhora va servir per a crear nous vincles amb els altres comitès d'arreu d'Espanya per tal d’aprendre els uns dels altres i conèixer nous modes de funcionament. Així mateix, durant el cap de setmana es van fer tallers de formació de l'associació, explicació de com funcionen les nominacions, un simulacre d'intercanvi de pràctiques, el repartiment d'aquestes i la celebració del carnestoltes.

Finalment es van aconseguir 12 pràctiques; Totes per a estudiants de la EPS (enginyeria informàtica, enginyeria mecànica i enginyeria electrònica industrial i automàtica) a països tan diversos com  Japó, Tunísia, Alemanya, Bòsnia, Grècia, Aràbia Saudita i Polònia. Cal destacar que encara resten bacants tres d’aquestes pràctiques a Grècia i Aràbia Saudita.

Les pràctiques de IAESTE tenen una durada mitjana de 8-12 setmanes i solen gaudir-se en els mesos corresponents a les vacances estudiantils d'estiu, de manera que no interrompen el desenvolupament normal del curs acadèmic. Les característiques particulars de cada beca varien en funció del país, l'empresa, el tipus de treball a realitzar, la durada, el salari, els coneixements exigits a l'estudiant per part de l'empresa... En qualsevol cas, el començament de les pràctiques serà entre els mesos de Juny a Desembre, podent tenir una durada d'entre 6 a 52 setmanes. En general, el salari cobreix les despeses d'allotjament i manutenció. Les despeses de visats, assegurances, transport des del país d'origen, així com les quotes de tramitació de la beca són a càrrec de l'estudiant.

IAESTE té com a objectiu proporcionar als estudiants que cursen carreres científiques i tècniques la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses i institucions estrangeres durant el temps que dura la seva formació a la Universitat.