IAESTE Lleida aconsegueix 13 intercanvis de pràctiques a l’estranger per als alumnes de l'EPS

El comitè de IAESTE Lleida va assistir el passat 16, 17 i 18 de febrer a la subhasta de pràctiques de IAESTE que va tenir lloc a València. La subhasta de pràctiques de IAESTE s’organitza a nivell nacional i hi participen tots els centres d'Espanya.

IAESTE té com a objectiu proporcionar als estudiants que cursen carreres científiques i tècniques la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses i institucions estrangeres durant el temps que dura la seva formació a la Universitat.

IAESTE Lleida va sortir de la subhasta amb 13 intercanvis de pràctiques a l’estranger per aquest estiu: Brasil, Polònia, Croàcia, Corea, Iran o Mèxic són algunes de les destinacions que podran gaudir els alumnes de l’EPS que participen a IESTE Lleida. En concret 7 corresponen a l'àmbit de l'enginyeria mecànica, 4 a l'àmbit de l'Enginyeria electrònica, 1 a l'àmbit de l'enginyeria informàtica i 1 darrer a l'àmbit de la biotecnologia.

Per aconseguir aquest objectiu, IAESTE dedica la major part del seu esforç a aconseguir pràctiques en empreses i institucions espanyoles que puguin ser intercanviades en règim de reciprocitat amb els Comitès estrangers membres de IAESTE.

Les beques de IAESTE tenen una durada mitjana de 8-12 setmanes i solen gaudir-se en els mesos corresponents a les vacances estudiantils d'estiu, de manera que no interrompen el desenvolupament normal del curs acadèmic. Les característiques particulars de cada beca varien en funció del país, l'empresa, el tipus de treball a realitzar, la durada, el salari, els coneixements exigits a l'estudiant per part de l'empresa... En qualsevol cas, el començament de les pràctiques serà entre els mesos de Juny a Desembre, podent tenir una durada d'entre 6 a 52 setmanes. En general, el salari cobreix les despeses d'allotjament i manutenció. Les despeses de visats, assegurances, transport des del país d'origen, així com les quotes de tramitació de la beca són a càrrec de l'estudiant.

La jornada també va servir  per a la realització d’un workshop de formació per als membres de IAESTE, celebrar el Carnestoltes i visitar la Ciutat de les Arts i les Ciències.

D'altra banda, aprofitem per anunciar-vos que el cap de setmana del 10-11 de març IAESTE Lleida organitza una "Calçotada" seguida d'una animada Gimcana a la granja-escola Saidia d'Almacelles on esperen aplegar més de 40 persones de IAESTE d'arreu d’Espanya; També existeix la possibilitat de pernoctar-hi, així com la de fer un breu tour diumenge per Lleida.