Inauguració de la segona fase de l'edifici CREA

Àrea de Comunicació i Premsa UdL - Oficina de Premsa

Les obres de la segona fase de l'edifici del Centre de Recerca  en Energia Aplicada (CREA) de la Universitat de Lleida es van inaugurar el passat divendres 14 de gener, per part del rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, el director de l'Escola Politècnica Superior, Ferran Badia, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i els directors dels dos grups de recerca que treballen al CREA, Luisa F. Cabeza, directora del grup de recerca de la UdL en Energia i Maquinaria Agroindustrial i  Joan I. Rosell, director del grup de recerca en Energia pel Medi Ambient i Agrometeorologia.

La primera fase de l'edifici CREA es va inaugurar l'any 2004 i va suposar una inversió de 3,4 milions d'euros. Set anys després s'ha inaugurat aquesta segona fase, que representa una ampliació de 800 m2 de superfície i una inversió d'aproximadament 2 milions d'euros.

Cal destacar que les línies d'investigació més importants dutes a terme per ambdòs grups de recerca són en l'àmbit de l'energia. Un àmbit que cada cop té més interès per a moltes branques del sector industrial i productiu ja que, tal i com va explicar la Dra. Cabeza "les empreses s'han adonat que, en temps de crisi, és necessari innovar per diferenciar-se de la resta".

Actualment al CREA hi treballen més de 50 persones entre investigadors i docents; Una desena dels quals són estrangers, de països tan diversos com Indonèsia, Nova Zelanda, Egipte o l'Índia.

Premsa

La Mañana  09-01-11  pdf21

La Mañana   15-01-11   pdf21

La Mañana   15-01-11   pdf21