Informe Randstad: l'Enginyeria Electrònica Industrial amb una taxa d'atur del 0%

L'enginyeria informàtica també es posiciona entre les carreres amb més insersió laboral amb un 96,2% d'ocupació

Segons dades extretes del darrer informe  Randstad Professionals, l'Enginyeria Electrònica Industrial és la carrera universitària amb més sortida laboral al mercat professional amb una taxa d’atur del 0%.

L'estudi assenyala que altres carreres amb altes perspectives laborals són: Medicina amb una taxa d'atur del 0,6%; Enginyeria Aeronàutica, amb un 2,8%; Enginyeria Informàtica, amb un 3,8%, i Enginyeria de Telecomunicacions, amb un 5%.

En general, doncs, les carreres universitàries de ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques són les que ofereixen una major possibilitat d'ocupació i, fins i tot, existeix un dèficit de professionals especialitzats en aquestes àrees. En els últims set anys, els estudiants que han optat per aquestes carreres a Espanya ha descendit en 65.000 persones, fins a ser el 26% del total d'universitaris. L'informe assegura que les perspectives per al futur no són millors, ja que en els pròxims cinc anys es preveu que aquest tipus de matriculats descendeixi a un ritme anual del 3,3 %, i passaran dels 69.000 alumnes el 2016 a 57.600 el 2021. Aquesta xifra resultarà insuficient per cobrir la demanda empresarial que està augmentat a un ritme molt elevat.

D'altra banda, l'estudi preveu que el sector de les tecnologies de la informació serà el més dinàmic l’any 2017, i afirma que la digitalització generarà 1.250.000 llocs de treball a Espanya en els pròxims cinc anys.