Inici a l'EPS del Curs de videojocs per a la inclusió, adreçat a joves vulnerables en situació de risc social

Jesús Bosch, CEO de Starloop Studios i Starshot Software, va participar en la sessió inaugural

Jesús Bosch i Francesc Giné en l'acte d'inauguració del curs

El passat dijous, 2 de novembre, s'endegà a l'Escola Politècnica Superior un nou projecte social a la ciutat de Lleida: un Curs de videojocs per a la inclusió, organitza't per les empreses Starloop Studios i Starshot Software, juntament amb el Programa Invulnerables que coordina Prosec, i amb el suport de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

En la presentació hi van participar el Sr. Jesús Bosch, CEO de Starloop Studios i Starshot Software i el Sr. Francesc Giné, director de l'EPS. Tots dos van destacar la importància del fet que quinze nois i noies d’entre 13 i 17 anys de la nostra ciutat podran, gràcies a aquesta iniciativa, iniciar un recurs formatiu que els desperti noves inquietuds cap al món de la programació i els videojocs. Es tracta de joves vulnerables en situació de risc social que podran endinsar-se en aquest món informàtic i despertar la seva vocació. Per aconseguir-ho gaudiran gratuïtament d’aquesta formació realitzada per professionals dels videojocs.

El curs, que es desenvolupàrà fins al 20 de desembre, pretén despertar noves vocacions professionals que encarin el futur d'aquests joves al món de la programació, el qual té un índex d'inserció laboral molt alt, mitjançant un canal molt atractiu per a despertar el seu interès com és el dels videojocs.

Starloop Studios i Starshot Software són un grup d'empreses nascudes a Lleida amb presencia als Estats Units i Filipines amb una plantilla total de més de 70 treballadors, que es dediquen a la programació de videojocs i realitat virtual per una banda, i desenvolupament de software innovador per grans empreses de l’altra. Aquestes empreses destaquen per la internacionalització del seu negoci, ja que més del 90% de la seva facturació correspon a exportació a altres països, principalment els Estats Units i la Unió Europea; Prosec és una associació civil sense ànim de lucre, independent de qualsevol institució política o administrativa i amb una clara vocació de servei a col·lectius en risc d'exclusió social, preferentment dels sectors més desfavorits.