Inici del congrés internacional Innostock 2012

innostock

Prop de 350 investigadors i experts en eficiència energètica provinents de 36 països d'arreu del món s'han donat cita aquest dimecres a Lleida amb motiu del Congrés Internacional Innostock 2012.

L'Innostock és part de la sèrie de congressos Stock, promoguts pel Energy Conservation through Energy Storage Implementing Agreement (ECES IA) de l'Agència Internacional de l'Energia. La trobada, se celebra cada 3 anys en una ciutat del món diferent. Les darreres edicions han tingut lloc a Varsòvia, Nova Jersey i Estocolm. Aquest és el primer cop que una ciutat de l'estat espanyol acull un dels congressos Stock, ja que des del seu inici, al 1981, només s'han celebrat a França, Suècia, Finlàndia, Alemanya, Holanda i Polònia.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, juntament amb el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la Universitat de Lleida (UdL), Ferran Badia, i el vicepresident de la Diputació de Lleida, Pau Perdices, han donat la benvinguda a Lleida a tots els assistents. El paer en cap ha convidat els participants a gaudir de Lleida, definint la Seu Vella com una de les cartes d'identitat de la ciutat i posicionant el Parc Científic i Tecnològic, especialitzat en el sector agroalimentari, i la Universitat de Lleida, la més antiga de la Corona d'Aragó, ha recordat, com a motors i dinamitzadors de l'ocupació a les Terres de Lleida.

logo_innostock_color

La trobada científica que s'ha iniciat avui  al campus de Cappont de la Universitat de Lleida i que s'allargarà els propers dies 16, 17 i 18 de maig, està dedicada a l'eficiència energètica a partir del seu emmagatzematge, ja es tracti d'energia tèrmica o elèctrica amb l'objectiu de desenvolupar sistemes innovadors que resolguin els problemes que planteja aquest emmagatzematge. Els temes centrals que es tractaran seran els relacionats amb l'emmagatzematge d'energia elèctrica, d'energia tèrmica al subsòl i d'energia sensible, latent i termoquímica, aspectes als quals dedicaran diferents sessions paral·leles.

La trobada internacional està organitzada pel grup de recerca GREA de la Universitat de Lleida especialitzat en l'emmagatzematge d'energia tèrmica, que dirigeix la professora de l'Escola Politècnica Superior, Luisa F. Cabeza.

16 de maig de 2012

Lleida tv Notícies Migdia