Instal·lació de maquetes a l'edifici CREA

IMG_2934

Des de la setmana passada l'edifici CREA de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida acull la instal·lació permanent de sis maquetes dissenyades per diferents despatxos d'arquitectes nacionals i internacionals. Es tracta de les maquetes presentades en el marc d'un concurs internacional d'arquitectura que va convocar la UdL per commemorar el 700 aniversari  i que serviria per decidir el projecte guanyador per a la construcció de la nova biblioteca del Campus de Cappont, ara fa quinze anys.

El concurs el va guanyar l'arquitecte finès Kristian Gullichsen Vormala i van iniciar-se les obres del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera a l'octubre de 1999. El CCCT està ubicat en el Campus de Cappont  en la confluència del carrer Jaume II i l'avinguda de l'Estudi General, al costat del Pont de la Universitat. L'edifici té una forma de planta assimilable a una "L" amb façana als carrers esmentats, amb un annex de forma cilíndrica tallada per un pla vertical i coberta plana inclinada, destinat a l'auditori que està incorporat a l'edifici del Centre de Cultures.

La resta de maquetes van quedar en dipòsit als magatzems de la Universitat. Quinze anys després, a conseqüència de la falta d'espai, aquestes van ser retirades i a un pas de la seva destrucció; Va evitar-ho la bona feina duta a terme per l'Administració i el Responsable de Serveis del Campus, així com la predisposició i la voluntad de la direcció de l'EPS, per recuperar-les, restaurar-les i exposar-les en condicions.

1Fotos