Interès dels estudiants per l'oferta de mobilitat acadèmica presentada al WWEPS MEETING

IMG_7483

Més de 250 estudiants de l'Escola Politècnica Superior (EPS) van participar ahir en les presentacions dels programes de mobilitat de les diferents universitats foranes, que es van dur a terme en sessió de matí i de tarda, en el marc del primer World Wide EPS Meeting (WWEPS), que organitza l'EPS i finalitza avui 15 de maig.

Així mateix, durant la jornada d'ahir, Francisco Saenz, Nacho Acín , Àgueda Gasión, Ricard Garra i Miquel Latorre, actuals i antics alumnes de l'EPS que van gaudir en algun moment d'una experiència de mobilitat internacional, van explicar als estudiants actuals com aquest fet va influir en el devanir dels seus estudis i, en alguns casos, de la seva vida.

L'EPS de la Universitat de Lleida (UdL) considera el procés d'internacionalització del centre un aspecte primordial, tant per la seva pròpia implantació i consolidació com a centre de referència com per al futur professional del seus estudiants. Aquest procés ens ha de permetre afrontar el futur amb optimisme i amb una visió global i oberta al món. El director de l'EPS, Francesc Giné, defensa que "els futurs professionals sorgits de l'Escola Politècnica Superior han de ser capaços d'afrontar amb les màximes garanties d'èxit els seus futurs reptes laborals, comprendre i visualitzar de forma global les autèntiques i excel·lents oportunitats laborals que s'ofereixen a escala europea i mundial". En aquesta línia, Giné també vol potenciar les pràctiques en empreses de l'estranger.

Cristian Solé, sotsdirector de relacions internacionals de l'Escola Politècnica Superior explica  que "actualment s'imparteix una doble titulació amb la VIA University College de Dinamarca i per l'any vinent està previst posar en marxa un màster conjunt en Enginyeria Informàtica i Ciències de la Computació amb la Faculty of Mathematics and Natural Sciencies ITB de Bandung (Indonèsia) que entrarà en vigor el proper curs".

Aquest acte, organitzat per l'Escola Politècnica Superior pretén, no tan sols tenir repercussió dins de l'àmbit de la Universitat de Lleida, sinó també tenir un abast més global dins de la ciutat. Es pretén mostrar que la ciutat de Lleida és atractiva com a destinació d'estudiants internacionals i, a més,  posseeix el potencial suficient a nivell universitari, empresarial i industrial  per a establir relacions amb d'altres institucions universitàries d'arreu del mon. Es per això que, a més de les activitats estrictament acadèmiques, els professors visitants també van poder gaudir d'una visita guiada per la ciutat, amb especial èmfasi en la Seu Vella de Lleida,  i també al Parc Científic de Lleida, amb l'objectiu de mostrar Lleida i la UdL com una destinació de mobilitat internacional de qualitat.

Les universitats participants en aquesta primera edició del World Wide EPS Meeting són:

Novia University of Applied Sciences. Vaasa (Finlàndia)

Hochschule - Esslingen. Esslingen (Alemanya)

University of Maribor. Kungota (Eslovènia)

FACENS-Faculdade de Engenharia. Sorocaba (Brasil)

University Politehnica of Bucharest. Bucharest (Romania)

Silesian University of Technology. Gliwice (Polònia)

Faculty of Mathematics and Natural Sciencies ITB. Bandung (Indonèsia)

VIA University College. Horsens (Dinamarca)

University Dzemal Bijedic. Mostar (Bòsnia-Herzegobina)

Fontys University ICT. Eindhoven (Netherlands)

Premsa 10 de maig de 2014 diarisegre EMILleida.jpg La Mañana 15 de maig de 2014 diarisegre Imatges 14 de maig de 2014 Imatges 15 demaig de 2014