John Amin, alumne del Grau en Enginyeria Mecànica de l'EPS, guardonat amb el Premi Mensa Lleida 2019 a l'esperit emprenedor

D346s-9W0AAgsPx
Els guardonats als premis Mensa Lleida 2019

L’Auditori Joan Oró de l’Edifici CEDICO del Parc Científic i Tecnològic de Lleida va acollir ahir dijous 11 d'abril el lliurament dels Premis Mensalleida; el grup local de l’associació Mensa lliura aquests premis al Coneixement amb la intenció de fer palesa l’activitat feta per part dels col·lectius de científics, investigadors i emprenedors per millorar la qualitat de vida i el coneixement de la societat en tres àmbits: científic i tecnològic, humanístic i artístic i emprenedor. En definitiva es valora i premia la trajectòria, l’exemple i la contribució a la millora de la qualitat de vida i el coneixement de les persones.

En aquesta quarta edició les persones i entitats guardonades han estat:

• Premi Mensa Lleida al coneixement científic i tecnològic a la Dra. Teresa Capell, directora del Grup de Biotecnologia Vegetal Aplicada del Departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal de la Universitat de Lleida (UdL)
  • Premi Mensa Lleida al coneixement artístic i humanístic a Carles Feixa Pàmpols i al grup de recerca Jovis.com (UPF-UdL)
  • Premi Mensa Lleida a l'esperit emprenedor a John Amin i Joan Folguera i a les consultores INTECH3D & Invelon
  • Premi Mensa Lleida al coneixement honorífic a la Dra. Elvira Fernández Giráldez i a UDETMA-IRBLleida.

En aquesta edició, el Premi Mensa Lleida a l'esperit emprenedor va recaure sobre John Amin, alumne del Grau en Enginyeria Mecànica a l'Escola Politècnica Superior i cofundador de les consultores INTECH3D i Invelon.

En John amb 16 anys va guanyar el 1r Premi del projecte científic de la FLL Food Factor, amb la creació d’una nevera que conservava els aliments sense prendre nutrients durant 4 anys i una bola alimentària amb el nutrients necessaris per viure. Posteriorment va iniciar el Grau en Enginyeria Mecànica i va desenvolupar les seves pròpies impressores 3D, amb les que va dissenyar membres inferiors i superiors per persones amb mobilitat reduïda, que li va permetre guanyar el Concurs IDEA, el Premi Yuzz i el premi Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras; també ha participat en diversos workshops d'emprenedoria com ara TEDx, MOOC i iFestCat, i fundat un parell d'empreses d'àmbit tecnològic: Invelon Technologies i Intech 3D que també han estat premiats

Finalment cal destacar que el premi mensalleida al coneixement científic i tecnològic en l'edició de l'any 2018 el premi mensalleida al coneixement científic i tecnològic en l'edició de l'any 2017 també van recaure en professorat de l'EPS: Josep M. Miret Biosca i Luisa F. Cabeza Fabra, respectivament.

L'Associació Mensa té uns 600 socis a Catalunya i 2.000 en l'Estat espanyol, d'ells, uns trentena són de Lleida. Mensa és una organització internacional que reuneix a més de 100.000 socis a tot el món. Els objectius de l'entitat són identificar i promoure la intel·ligència en benefici de la societat i proporcionar als socis un entorn social i intel·lectual estimulant.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL. Premis Mensa al Coneixement per a la Universitat de Lleida