Jorge Wagensberg, proposat per l'EPS, Doctor Honoris Causa de la UdL

udl

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina de Premsa UdL

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha aprovat nomenar com a doctors honoris causa de la UdL l'historiador, Carlos Martínez Shaw, el director científic de la Fundació 'la Caixa', Jorge Wagensberg, i el biòleg nordamericà, Michael A. Savageau. Els actes d'investidura se celebraran el curs vinent.

Jorge Wagensberg, proposat per l'Escola Politècnica Superior, va crear el concepte CosmoCaixa, que actualment representa un referent internacional dels museus de la ciència. El Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida n'acollirà la tercera seu, després de les que ja existeixen a Barcelona i Madrid. Wagensberg és autor d'un centenar de publicacions en els camps de la termodinàmica, la biologia teòrica, l'entomologia, la tafonomia, la filosofia de la ciència i la museologia científica i de nombrosos articles de divulgació científica. Professor del Departament de Física Fonamental de la Universitat de Barcelona és el fundador i director de la sèrie de pensament científic Metatemas de l'editorial Tusquets. Al seu currículum destaquen la Creu de Sant Jordi (2007), el Premi Nacional de Catalunya de Pensament i Cultura Científica (2005) i el Premi Manel Xifra i Boada a la Transmissió del Coneixement Tècnic i Tecnològic (2006).

Recull de Premsa

La Manyana  22-04-10  [pdf]