Jornada Agri-Food BigData

IMG-20150327-WA0008

Ahir es va realitzar la  jornada Agri-Food BigData a l'edifici CeDiCo del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida,  liderada pels centres de recerca Agrotècnio i Inspires de la UdL i amb la presència d'investigadors, empresaris del sector i experts en altres experiències Big Data que s'estan duent a terme a Catalunya.

La plataforma Agri-Food BigData en la què treballa aquesta Comunitat, pretén integrar i posar a l'abast les dades necessàries per a la gestió de la cadena del sector agroalimentari en el seu conjunt, des de la preparació del sòl fins a la collita, passant pel control del sistema de reg, el control de plagues i malalties, la traçabilitat de productes, fins arribar al consum. El seu objectiu és impactar en la productivitat, en la reducció de costos i despeses, en la gestió del risc i en la millora de la producció, ja sigui a nivell quantitatiu i qualitatiu.

La Universitat de Lleida, juntament amb Bioinformatics Barcelona (BiB), impulsa una iniciativa per fomentar la recerca i les iniciatives empresarials que requereixin extreure coneixement de dades generades pel sector agroalimentari.  La Universitat de Lleida vol impulsar i liderar aquest nou i esperançador repte tant a nivell empresarial com de recerca.

L'objectiu d'aquesta Jornada és presentar exemples de necessitats de tractament de dades generades pel sector agroalimentari i les possibles solucions tecnològiques.

El volum de dades de la xarxa, i en particular, les dades agroalimentàries, no paren de créixer. Aquestes dades provenen de llocs molt dispersos, administració, grups de recerca, empreses, institucions, associacions, organismes públics i privats, etc. Podem destacar diferents tipus de dades dins del camp agronòmic, entre d'altres, medi ambientals, climàtiques, forestals, rius, embassaments, regs, incendis, sols, massa arbòria, plagues, etc. Tota aquesta informació pot estar en diferents formats, entorns, suports, sistemes d'emmagatzemament,…, com pot ser xarxes socials, bases de dades, pàgines web, blocs…

Àrea de comunicació - Oficina de Premsa UdL

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html