Jornada "Per què no puc fer-ho?" a l'EPS

IMG_1342 (95)

Un total de 163 noies estudiants de 4t d' Eso de cinc centres de la provincia de Lleida (INS Guindàvols i INS Lladanosa de Lleida, el INS de Guissona, el INS Lo pla d'Urgell de Bellpuig i el INS L'Olivera de La Granadella) van participar aquest passat divendres en la tercera jornada de presentació sobre els estudis sense estereotips de gènere Per què no puc fer-ho?, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

Durant la jornada les noies van tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà l'experiència de dues enginyeres vinculades a l'EPS, la dra. Tere Alsinet, professora de l'Escola i l'estudiant de doctorat Laia Miró. Així mateix, també van poder participar en diversos tallers organitzats per professors de l'Escola:

- Propietats tèrmiques dels materials, a càrrec de Susana Serrano i Aran Soler.

- Materials per a la composició de façanes, a càrrec de Lídia Rincón i Laia Miró.

- Autòmats programables, a càrrec de Concepció Roig i Fernando Guirado.

- Robocode, a càrrec de Jordi Planes, Josep Argelich i Alba Cabiscol.

- Smartphones, a càrrec de Montserrat Sendín.

- Eye-tracking, a càrrec de Marta Oliva i Llúcia Masip.

Finalment la jornada va finalitzar amb la conferència Per què no puc fer-ho?, a càrrec d'en Daniel Gabarro.

La jornada, que ja arriba a la seva tercera edició, s'adreça a esperonar l'alumnat femení en l'elecció de titulacions d'enginyeria on, malauradament, existeix un evident desequilibri degut a la incidència negativa de certs estereotips de gènere en l'elecció dels estudis universitaris (per exemple a l'EPS, al curs acadèmic 2011-12, les dones van representar només el 12,13% de l'alumnat), a més de promoure valors com l'igualtat d'oportunitats i l'equitat de gènere.

Imatges