Jornada de tecnologies i metodologies actives docents de l'EPS al Campus Igualada

Descarregar Pdf
EO4BrQ4XsAAcjFq
Professorat de l'EPS al Campus Igualada en la Jornada de tecnologies i metodologies actives docents

El passat 22 de gener es va celebrar la primera Jornada de tecnologies i metodologies actives docents de l'EPS al Campus Universitari Igualada, organitzades pel Doctor en Informàtica i Comunicació Digital / Interacció–Persona Ordinador i professor del Grau en Tècniques d’Interacció Digital i de Computació, Sergio Sayago.

Les jornades, dirigides al professorat de l’Escola Politècnica Superior (EPS) que imparteix docència en el Grau en Enginyeria Química (GEQ), Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística (GEOIL), Grau en Tècniques d’Interacció Digital i de Computació (GTIDIC), i Màster en Enginyeria del Cuir (MEC), al Campus Universitari Igualada-UdL, tenien els següents objectiu:

  • Analitzar i millorar la qualitat docent en els graus i màster de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL.
  • Establir un fòrum de discussió, reflexió i innovació en quant a tecnologies i metodologies actives docents en els graus i màster de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL.
  • Fomentar accions de millora i innovació docent en els graus i màster de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL.
  • Conèixer més bé tot el professorat i el contingut de les titulacions que s'imparteixen a Igualada.

En la Jornada es van presentar dos tipus de continguts:

  • Presentacions del professorat. La temàtica de les presentacions estava relacionada amb l’ús de tecnologies (per ex. xarxes socials, aplicacions mòbils, assistents de veu, tabletes) i metodologies actives docents (per ex. aula invertida, ensenyament entre iguals, portafolis, gamificació, aprenentatge basat en problemes) als estudis de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL, amb un caire més pràctic, presentant, per exemple, casos d’estudi amb experiències d’èxit i / o fracàs, o de caire més teòric, realitzant un anàlisi crític de l’aplicabilitat d’una tecnologia o mes teòriques.
  • Resums llargs basats en les presentacions (ja que aquestes tenien una durada màxima de 15 minuts).

La Jornada de tecnologies i metodologies actives docents de l'EPS al Campus Universitari Igualada s’emmarcava en els cursos de formació del Professorat Universitari de l'ICE. Una formació orientada a la millora de l’activitat del professorat universitari en la seua globalitat, tenint en compte que aquesta inclou la docència i l’acció tutorial però també la recerca i la gestió donant resposta als reptes plantejats des del nou model competencial del professorat.

Agenda de la Jornada

  • 10.00 – 10.20: Benvinguda i Introducció
  • 10.20 – 11.20: Presentacions + discussió
  • 11.20 - 11.40: Pausa cafè
  • 11.40 – 13.00: Presentacions + discussió
  • 13.00 – 13.30: Cloenda

Moderador i Organització: Sergio Sayago i Anna Bacardit

Resums i presentacions de la Jornada

  • 10.20 – 10.40: Ús de vídeos i jocs de taula en l’assignatura d’Estructura de Computadors (TIDiC) (J. Vilaplana)
  • 10.40 – 11.00: Activitat hands‐on a teoria de mecanismes (G. Baquero, B. Esteban)
  • 11.00 – 11.20: Are Voice Assistants Good Learning Companions of Generation-Z students of Computer Science in the Classroom? A Pilot Study (S. Sayago)
  • 11.40 – 12.00: Strategic play i aprenentatge actiu: com pot ajudar en la consolidació de coneixements i capacitats? Aplicació al grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística del Campus Universitari d'Igualada – UdL (C. Vintró)
  • 12.00 – 12.20: Introducing Teacher of the Day in the Databases Course of the New Degree on Digital and Computing Interaction Techniques at Universitat de Lleida: Lessons Learned from a Pilot Study (S. Sayago)
  • 12.20 – 12.40: START-APP: Projecte Innovador per als estudiants de segon curs del TIDIC 19-20 (J. Mateo, S. Sayago)
  • 12.40 – 13.00: La pràctica docent a l’aula: un enfocament centrat en la interacció i el hands-on (E. Borràs)