Jornada de tecnologies i metodologies actives docents de l'EPS al Campus Igualada

EO4BrQ4XsAAcjFq
Professorat de l'EPS al Campus Igualada en la Jornada de tecnologies i metodologies actives docents

El passat 22 de gener es va celebrar la primera Jornada de tecnologies i metodologies actives docents de l'EPS al Campus Universitari Igualada, organitzades pel Doctor en Informàtica i Comunicació Digital / Interacció–Persona Ordinador i professor del Grau en Tècniques d’Interacció Digital i de Computació, Sergio Sayago.

Les jornades, dirigides al professorat de l’Escola Politècnica Superior (EPS) que imparteix docència en el Grau en Enginyeria Química (GEQ), Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística (GEOIL), Grau en Tècniques d’Interacció Digital i de Computació (GTIDIC), i Màster en Enginyeria del Cuir (MEC), al Campus Universitari Igualada-UdL, tenien els següents objectiu:

• Analitzar i millorar la qualitat docent en els graus i màster de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL.
  • Establir un fòrum de discussió, reflexió i innovació en quant a tecnologies i metodologies actives docents en els graus i màster de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL.
  • Fomentar accions de millora i innovació docent en els graus i màster de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL.
  • Conèixer més bé tot el professorat i el contingut de les titulacions que s'imparteixen a Igualada.

En la Jornada es van presentar dos tipus de continguts:

• Presentacions del professorat. La temàtica de les presentacions estava relacionada amb l’ús de tecnologies (per ex. xarxes socials, aplicacions mòbils, assistents de veu, tabletes) i metodologies actives docents (per ex. aula invertida, ensenyament entre iguals, portafolis, gamificació, aprenentatge basat en problemes) als estudis de la EPS al Campus Universitari Igualada-UdL, amb un caire més pràctic, presentant, per exemple, casos d’estudi amb experiències d’èxit i / o fracàs, o de caire més teòric, realitzant un anàlisi crític de l’aplicabilitat d’una tecnologia o mes teòriques.
  • Resums llargs basats en les presentacions (ja que aquestes tenien una durada màxima de 15 minuts).

La Jornada de tecnologies i metodologies actives docents de l'EPS al Campus Universitari Igualada s’emmarcava en els cursos de formació del Professorat Universitari de l'ICE. Una formació orientada a la millora de l’activitat del professorat universitari en la seua globalitat, tenint en compte que aquesta inclou la docència i l’acció tutorial però també la recerca i la gestió donant resposta als reptes plantejats des del nou model competencial del professorat.

Agenda de la Jornada

• 10.00 – 10.20: Benvinguda i Introducció
  • 10.20 – 11.20: Presentacions + discussió
  • 11.20 - 11.40: Pausa cafè