Jornada. Ciutats verdes i intel·ligents. Vehicle elèctric, un primer pas

Àrea de Comunicació i Premsa. Oficina de Premsa -UdL

L'Agència de l'Energia de Lleida conjuntament amb l'Associació Smartgreencity Lleida i la Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va organitzar la jornada CIUTATS VERDES I INTEL·LIGENTS: VEHICLE ELÈCTRIC UN PRIMER PAS. la jornada va tenir lloc ahir a l'Auditori de l'edifici de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont de la UdL.

En roda de premsa prèvia realitzada el passat 30 de setembre, Josep Barberà, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Lleida, Emili Loncà, director de l'Agencia d'Energia de Lleida, Ferran Badia, president de Smartgreencity Lleida i Francesc Giné, director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, van explicar l'objectiu principal de la jornada: donar a conèixer, exposar i debatre sobre el Vehicle Elèctric. S'exposarà, des d'aspectes tècnics del VE, xarxes elèctriques, com les perspectives i evolució del mercat a Catalunya i les raons de ser del Vehicle Elèctric a les ciutats.

La jornada Ciutats Verdes i Intel•ligents: vehicle elèctric, un primer pas, va comptar amb la participació d'unes 175 persones. Les qüestions que es van tractar al llarg de l'activitat van ésser els aspectes tècnics del vehicle elèctric, les xarxes elèctriques, els punts de recàrrega, i les perspectives i evolució del mercat a Catalunya, entre d'altres. A més, es van presentar casos pràctics d'implantació del vehicle elèctric a les ciutats catalanes (San Cugat) i un"show-room" de punts de recàrrega i vehicles elèctrics de diverses marques comercials.

La inauguració de l'acte va anar a càrrec de el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, i president de Smartgreencity Lleida, Ferran Badia, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, el director de l'Agència de l'Energia de Lleida, Emili Loncà, , i el vicepresident de la Diputació de Lleida, Miquel Padilla.

La jornada va estar organitzada per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, l'Agència de l'Energia de Lleida i per l'associació Smartgreencity Lleida, associació que constribueix al desenvolupament de la cultura de la mobilitat sostenible, en la que els vehicles elèctrics tenen un paper molt important en la societat, les empreses i les institucions de Lleida.

1premsa

01 d'octubre de 2011