L'EPS a la 20a Nit de les telecomunicaions i la Informàtica

16715347025_b907d4ee58_o

El passat 26 de febrer es celebrà la 20a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, coorganitzada per l'Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació i el Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica.

La Nit de les telecomunicacions i la informàtica és l'acte institucional pioner i de referència del sector de les Telecomunicacions i Tecnologies de la informació celebrat a Barcelona des de l'any 1995. Prop de 900 professionals i representants d'empreses, administració, entitats i institucions del món de les telecomunicacions i la informàtica es van donar cita a l'Auditori de Barcelona en el decurs de la que és considerada la primera gran trobada de l'any del sector TIC.

En aquesta 20a edició l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va ser-hi representada per en Sisco Giné, director de l'Escola, Magda Valls, cap d'estudi de les titulacions d'informàtica, Tere Alsinet, coordinadora del Grau en Enginyeria Informàtica i Josep L. Lérida, coordinador del Màster en Enginyeria Informàtica.

Pel que fa al Premis, cal destacar:

El Premi d'Honor va recaure en l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de Madrid, que commemora enguany els 50 anys de la seva creació.

El Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada va ser per a Carles Puente, enginyer de telecomunicació, cofundador i director científic de Fractus, i professor de la UPC.

El Premi Alan Turing al CIO de l'Any va voler destacar la tasca professional de Carles Abarca, CPIO -Chief Process and Information Officer- de Banc Sabadell.

El Premi Alan Turing al Compromís Social va ser atorgat a Guttmann NeuroPersonalTrainer®, plataforma de Telerehabilitació Cognitiva impulsada per la Fundació Institut Guttmann juntament amb l'empresa ICA Informática y Comunicaciones Avanzadas.

Per últim, es van fer tres reconeixements especials: a l'Ajuntament de Barcelona, pel projecte Vincles BCN; la Salle Campus Barcelona-URL, amb motiu del 50è aniversari de la posada en marxa de la primera escola de Telecomunicacions de Catalunya; i a Hispasat, que commemora enguany els seus 25 anys d'història.