L'EPS a la Lleida Magical Lan Party 2012

AtWIq27CAAE-HmB

Lleida ha  celebrat aquest cap de setmana, a les instal·lacions del Magical,  la 7a Lleida Lan Party. Es tracta d'una cita per als amants dels ordinadors, que en aquesta edició ha comptat amb uns 350 inscrits, arribats de diferents punts de Catalunya i també de l'Estat, tots ells amants, curiosos i simpatitzants de les noves tecnologies, la informàtica i els infojocs.

En aquests tres dies, la Lleida Magical Lan Party a desenvolupat  mig centenar d'activitats, entre les quals destaquen algunes novetats, com el concurs b-Tactic, de programació en codi obert; la producció en 3D d'un lipdub; el concurs d'Instagram, de fotos fetes amb la xarxa social de fotografies amb més seguidors a escala internacional; el concurs de Mashups de Google, d'aplicacions basades en les dades obertes de la Paeria, per dinamitzar la creació de noves aplicacions web; o el campionat de Pinball, amb una pantalla multi taules amb so espectacular.

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, col·laboradora institucional de l'esdeveniment, va muntar un stand amb la finalitat de donar a coneixer i promocionar entre els participants els estudis d'enginyeria informàtica que, des de fa vint anys, es duen a terme a Lleida.

Paral·lelament, també va tenir lloc Expotaku, un event per  als amants del manga i l'anime. Otaku és una paraula japonesa que s'utilitza per anomenar la gent molt interessada en el món de l'anime (dibuixos animats de procedència japonesa), manga (còmic japonès i similar), videojocs i també, a occident, la gent amant de l'animació i la cultura japonesa.

A més dels 350 inscrits a la Magical lan Party, que van poder navegar a velocitats de 136 megabits, cal destacar que l'event va comptyar amb l'assiatència de més de 3000 persones durant el cap de setmana i que les activitats programades van mobilitzar més de 900 participants. Sens dubte xifres més que engrescadores de cara a l'organització d'una propera edició.

Premsa

18 de maig de 2012