L'EPS acull, en el seus centres de Lleida i Igualada, vora 900 alumnes per la Prova Cangur de Matemàtiques

700 estudiants de 4t d'ESO i Batxillerat de Lleida i vora 200 de les contrades de l'Anoia han participat el dijous 21 de març en la 24a edició de la Prova Cangur de Matemàtiques, que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques en col·laboració amb l’Institut Màrius Torres de Lleida, el departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida, l’Escola Politècnica Superior i i el Vicerectorat d’Estudiantat, Postgrau i Formació Continua de la UdL.

La prova Cangur és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada. Els participants i les participants d'arreu d'Europa i d'altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d'una hora i un quart per resoldre'ls.

La Prova Cangur s'organitza en tres nivells i és desenvolupa de la següent forma:

• Cangur per a l'educació Primària, en la que hi participen alumnes de 5è i 6è de primària. La prova es desenvolupa en els propis centres escolars.
  • Cangur-123, per a l’alumnat de 1r, 2n i 3r d'ESO. La prova es desenvolupa en els propis centres escolars.
  • Cangur, per alumnes de 4t d'ESO i secundària postobligatòria.

A Lleida la prova s'ha desenvolupat a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de lleida (UdL) i per aquests alumnes l'EPS també ha organitzat una sèrie d'activitats complementàries:

• 09:15. Xerrada estudiants Batxillerat. Auditori CCCT
  • 10:00. Taller de Criptografia per a alumnes de Batxillerat. 2.03 EPS. A càrrec de la professora Rosana Tomàs.
  • 10:00. Taller de Programació en Scratch pera alumnes de Batxillerat. 0.08 EPS. A càrrec de l'alumne Boris Llona.
  • 10:30. Esmorzar
  • 11:00. Taller de Criptografia per a alumnes d'ESO. 2.03 EPS. A càrrec de la professora Rosana Tomàs.
  • 11:00. Taller de Programació en Scratch pera alumnes d'ESO. 0.08 EPS. A càrrec de l'alumne Boris Llona.

A Igualada la prova s'ha desenvolupat al Campus d'Igualada-UdL i després de la prova els alumnes han pogut gaudir d'un bon esmorzar!

Els centres participants en aquesta edició de la Prova Cangur a Lleida han estat:

• Col·legi Mirasan
  • Col·legi  El Carme
  • Col·legi Mater Salvatoris
  • Col·legi Santa Anna

Els centres participants en aquesta edició de la Prova Cangur al campus Igualada-UdL han estat:

• Institut Joan Mercader d'Igualada
  • Institut Pere Vives Vich d'Igualada