L'EPS capta l'atenció de l'alumnat a la Jornada CTM amb el taller d'Interacció amb Biosensors

20160420225633
.
L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va participar ahir en la tercera edició del de la Jornada CTM (Científic, Tecnològic i Matemàtic) que es realitzà a l'Institut Maria Rúbies de Lleida i  als Aiguamolls de Rufea.
.
L'objectiu de la jornada era presentar la ciència, la tecnologia i les matemàtiques de forma atractiva i motivadora a l'alumnat de 4t d'ESO dels centres participants, mitjançant  visites, tallers, conferències i altres activitats, però totes elles presentades de forma lúdica i interactiva. A més a més, aquesta jornada constitueix una jornada de formació, inclosa en el Pla de Formació de Zona, a nivell d'intercanvi d'experiències i formació per part del professorat organitzador i col·laborador d'aquesta activitat.
.
En aquesta tercera edició hi van participar els següents instituts: La Serra de Mollerussa, Institut Guindàvols de Lleida, Institut Terres de Ponent de Mollerussa, Institut Josep Lladonosa de Lleida, l'Institut de Ponts, el Col·legi Internacional del Pirineu d'Andorra, i l'Institut Maria Rúbies de Lleida.
.
La jornada va començar amb una descoberta de l'entorn dels Aiguamolls de Rufea i dels Horts de Lleida realitzada per diferents tècnics de l'Ajuntament de Lleida. A la visita s'hi va incloure un taller d'anàlisi fisicoquímic d'aigües dut a terme pels tècnics del Projecte Riu.A la tarda, es van realitzar disset tallers impartits pel professorat dels centres participants i institucions col·laboradores, com l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida que va presentar, de la mà d'en Jordi Virgili, el Taller d'Interacció amb Biosensors, desenvolupat pel Grup de Recerca GRIHO de l'EPS de la UdL.
.
201604202256305 Després d'un breu la xerrada-demostració sobre Astronomia, tema central de la Jornada es va celebrar el sopar amb el que es va cloure la jornada sense poder dur a terme, malauradament, l'observació del cel per inclemències del temps.
Podeu consultar el Programa de la Jornada CTM AQUÍ