L'EPS i el PCiTAL reben més ofertes que demandes d'ocupació

TeclatiMans

Tot i la revifada que, lentament, comença a produïr-se en les carreres tècniques després de la caiguda de vocacions de fa uns anys, l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida rep un nombre superior d'ofertes de treball que el nombre total de titulats que cada any s'incorporen al mercat laboral.

Aquest fet s'agreuja, sobretot, amb els professionals d'enginyeria informàtica, especialment reclamats per les empreses gràcies a la constant evolució del sector i la formació transversal dels recents titulats. En la resta d'enginyeries ofertades per l'EPS (enginyeria industrial - mecànica, electrònica i automàtica - i edificació ) la situació és molt similar: malgrat que la demanda no és tant important, la taxa d'atur es situa en un exigu 7%.

Aquesta situació és especialment important a Lleida, on el Parc Científic de Gradeny acull més de 80 empreses en constant creixement que necessiten incorporar a les seves plantilles treballadors d'aquests perfils tècnics (actualment treballen al Parc més de 1300 persones).

Premsa

10 de juliol de 2012