L'EPS molt present a l'acte de la Technovation Girls Catalonia en el marc del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Ahir 11 de febrer la Sala Jaume Magre (carrer Bisbe Torres, 2), va acollir un acte de la Technovation Girls Catalonia on es va debatre sobre noies i tecnologia en el marc del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

Un espai de reflexió i debat que va permetre innovar, compartir experiències i fer valdre el paper de les dones. La jornada va comptar amb la presència de Núria Salán, presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, que va oferir una interessant ponència, la responsable de l'Institut Català de les dones a Lleida, Carme Castelló; el gerent del Parc Científic, Miquel Aran; la directora de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Magda Valls i el secretari d'AETI, Oscar Ortega. En el seu decurs, es va realitzar una taula rodona amb les mentores TIC i estudiants d'enginyeria de l'EPS que van compartir les seves experiències en el món de la tecnologia: Alba Lamas, Claudia Diosan, Vanesa Baulas, Ariadna Carrobé, Natàlia Girabert i Morena Miliavaca, van ser les protagonistes d'aquesta taula rodona on l'Escola Politècnica Superior es va veure àmpliament representada.

La Technovation Challenge Girls, impulsada per l'Associació Espiral, amb el suport de la Generalitat, compta amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL), del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, de firmes vinculades al món tecnològic a través de l'Associació d'Empreses de Tecnologies de la Informació de Lleida (AETI) i de l'Ajuntament de Lleida. Una entitat sense ànim de lucre, Technovation Challenge, organitza aquest projecte a escala global que escull les millors apps entre les quals es presenten des d'arreu del món, a través de diferents fases classificatòries.

El projecte Technovation Challenge Girls s'adreça a equips femenins integrants d'edats compreses entre els 10 i 18 anys que proposin aplicacions digitals per resoldre problemes socials. Unes apps que han d'estar enllestides a mitjans d'abril de 2020 i seran presentades en una universitat de Barcelona.