L'EPS oferirà una doble titulació pionera de 5 anys d'aparellador i arquitecte

S'impartirà conjuntament amb l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili (Reus)

L’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) impartirà conjuntament amb l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili (Reus), una doble titulació integrada, pionera a l'Estat,  que permetrà obtenir en cinc anys els títols d'aparellador i arquitecte gràcies a que els alumnes de segon curs del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació de l’EPS  ja podran cursar simultàniament matèries de la carrera d'Arquitectura que imparteix la Rovira i Virgili.

Aquesta doble titulació integrada sorgeix de l’aposta que van realitzar ambdues institucions fa tres cursos al oferir als aspirants a aparelladors la possibilitat de passar a Arquitectura a Reus, on se'ls validaven assignatures i podien obtenir la titulació d'arquitecte en dos i mig o tres anys més; amb aquest nou acord, ambdós estudis es cursen alhora i es redueix un any l'obtenció dels dos títols. (més informació).

Tanmateix, l’EPS per al proper curs també implantarà en el Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació la modalitat en formació dual que ja implementa en els seus estudis de Màster (Màster en Enginyeria Informàtica i Màster en Enginyeria Industrial). La Formació Dual es basa en el principi de complementarietat dels aprenentatges en un entorn acadèmic i en un entorn professional. L’estudiant és converteix en l’aprenent que estudia. És una modalitat de formació que es realitza en alternança entre la universitat i l'empresa i en la que a l’estudiant se li ofereix un contracte laboral remunerat i el reconeixement de crèdits realitzats a l’empresa.

Per últim, cal destacar una darrera mesura incorporada per l’EPS  als estudis d’Arquitectura Tècnica i Edificació i dirigida a recuperar i dinamitzar uns estudis que van patir directament la crisi immobiliària però que actualment s’estan recuperant. Es tracta de la introducció al pla d'estudis l'ensenyament de la denominada tecnologia BIM (Building Information Modeling), que a través d'un software de modelatge d'edificis en 3D i en temps real, permet disminuir la pèrdua de temps i recursos en el disseny i construcció.