L'EPS participa en una taula rodona sobre Videojocs

Organitzada per la Secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya

FVxBWBsWUAA3-Qx
Mercè Teixidó a la taula rodona sobre videojocs al Palau Robert

El passat 21 de juny l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va participar en la jornada sobre videojocs organitzada per la Secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya i  que es va realitzar al Palau Robert de Barcelona.

La jornada, per què cal formar-se a les universitats en la producció de videojocs? es va organitzar en format de taula rodona i van participar les vuit universitats catalanes, públiques i privades, que imparteixen titulacions en l'àmbit dels videojocs: la Universitat de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Ramon Llull, la Universitat de Girona, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Lleida.

La taula rodona, moderada per la Sra. Cristina Gelpi, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya, va tenir dues parts ben diferenciades. A la primera, es va donar resposta a qüestions bàsiques i generals sobre la formació universitària i el perfil professional de les titulacions de l'àmbit dels videojocs. En una segona part, la professora Mercè Teixidó, representant de l'EPS a l'acte, va poder destacar els aspectes considerats més rellevants de l'oferta de l'EPS - UdL.

L'EPS ofereix, en l'àmbit de la creació i disseny de videojocs, una menció al Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, un grau únic en el sistema universitari públic català que forma professionals amb capacitat per desenvolupar-se en totes aquelles àrees que exigeixen aplicar un desenvolupament tecnològic amb un enfocament de disseny, creatiu o artístic. Uns estudis actuals i amb grans perspectives de futur. Tecnologia emergent sense oblidar la part artística i a les persones.

Així mateix, l'escola també ofereix un mòdul de formació optativa en videojocs en el seu Màster en Enginyeria Informàtica.

Les universitats estan incorporant en la seva oferta formativa estudis que permeten als futurs professionals especialitzar-se en diferents àrees de creació de videojocs. Barcelona concentra el 90% de l'oferta d'estudis de videojocs de Catalunya (universitaris, de cicles formatius o d'institucions o empreses privades). La capital catalana aglutina 179 estudis, dada que contrasta amb els estudis que trobem a la resta de demarcacions: 11 a Tarragona, 5 a Lleida i 4 a Girona.