L'EPS present a l'estratosfera gràcies a la sonda SonCube II

sc2_2
Com ja us vam imformar, aquest any l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida col·laborava en el projecte SonCube II.
Son Cube va estar un projecte de baix cost consistent en una petita sonda que, impulsada per un globus d'heli l'any passat va sobrevolar els Pirineus fins arribar a l'estratosfera, portant espectaculars imatges i dades, i oferint interessants possibilitats en l'educació i divulgació de les ciències de l'espai.
Doncs bé, SonCube II es va enlairar des de les Planes de Son aquest passat 12 de septembre a les 12:05, impulsada per un globus de 1600g, amb tots els seus aparells (dues càmeres, un tracker APRS, un tracker GSM i dos experiments realitzats per estudiants) fins arribar als 34628 metres, el moment de l'explosió del globus, i tornar a caure en algun lloc difícil de saber als voltants de Calmont (França).Tot just aterrar SonCube II, un equip de 8 persones sortia cap a la zona, però no va ser fins a mitja tarda de dissabte que es va rebre senyal del localitzador d'emergència (a través d'un SMS amb les coordenades GPS), i va caler esperar fins al dia següent per aconseguir trobar la sonda, ben amagada en un immens camp de panís. Amb la recuperació de SonCube II es va tenir accès a tots els instruments i els estudiants podran aprofitar els resultats dels seus experiments, i,  a més, s'han pogut recuperar  espectaculars imatges.
L'experiència s'ha finançat mitjançant el sistema del crowdfunding (microfinançament col·lectiu), amb petites aportacions econòmiques d'institucions i particulars; a l'igual que la primera sonda, que es va enlairar a l'agost de 2012. El SonCube ha  permés obtenir imatges i dades de l'estratosfera, oferint interessants possibilitats en l'educació i divulgació de les ciències de l'espai.