L'EPS presenta al campus d'Igualada el nou Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació

udl_00
Presentació del nou Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació Foto: Ajuntament d'Igualada

Ahir, el campus d’Igualada va viure la presentació del nou Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació, amb 40 places a primer curs.

En la presentació, a càrrec del rector de la UdL, Roberto Fernández, també hi van assistir l'alcalde d'Igualada,  Marc Castells; el president de TIC Anoia, Jaume Catarineu; el vicerector de Docència de la UdL, Paco García; el degà de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, Joan Blanco; i el director de l'Escola Politècnica Superior, Francesc Giné. També hi ha assistit representants de l'empresariat local: el president de TIC Anoia, Jaume Catarineu, i el president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Blai Paco.

El grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació, que impartirà l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), té com a objectiu formar professionals del món de la computació, posant l'accent en el disseny i la implementació de les aplicacions interactives. L'alumnat obtindrà coneixements de programació, especialment en les aplicacions mòbils i web, tecnologies d'Internet, eines d'administració i seguretat de sistemes, i disseny i desenvolupament d'interfícies. Així mateix, el grau proporcionarà coneixements en continguts relatius al disseny, la creativitat, la innovació, la comunicació interactiva o l'experiència d'usuari.

Cal destacar que a partir de tercer curs, l'alumnat farà pràctiques en empreses amb contracte laboral, fent d'aquests els primers estudis relacionats amb el sector de la informàtica i les TIC que s'impartiran a Catalunya en format dual. Aquesta metodologia ja està implementada en els estudis de màster (Màster en Enginyeria Informàtica i Màster en Enginyeria Industrial) i el el Grau d’Arquitectura Tècnica i Edificació de l'EPS de la UdL.

A banda d'aquesta nova titulació, la UdL, pel que fa al’àmbit de l’enginyeria vinculat a l’EPS, també remodela el grau en Organització Industrial, que passarà a denominar-se Grau en Organització Industrial i Logística, reforçant els seus continguts i ampliant el ventall de sortides professionals per a l'alumnat. L'oferta es completa amb el Grau en Enginyeria Química que fins ara impartia la UPC. A més, al campus d'Igualada la UdL també oferirà el Màster en Enginyeria del Cuir.

Aquest nou Grau Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació forma part del total de 18 nous graus de tres anys de durada als que ha donat llum verda el Govern per aquest porper curs 2018-19.

Cal destacar que Universitat de Lleida estrenarà els seus dos primers amb aquest format i, tots dos, és vinculen directament a l’EPS: el Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, que s'impartirà, al Campus Cappont de Lleida, que inicialment tindrà 45 places i el Grau en Tècniques d'Interacció Digital i Computació que es farà al Campus Igualada, que comptarà amb 40 places.

Aquests nous graus s'adapten al nou format, conegut com 3+2, de tres anys de grau i dos de master.

Nou grau de la UdL en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació a Igualada

[Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL]