L'EPS realitza un taller de Biosensors als alumnes de l'INS La Mitjana en el marc del Projecte Sinergia

20160408_123505

El passat divendres, en el marc del Projecte Sinergia, l'Escola Politècnica Superior va rebre la visita d'alumnes de 2n i 3r de l'ESO de l'Institut La Mitjana de Lleida.

L'objectiu era el de participar en un taller de biosensors amb la finalitat de desenvolupar un projecte centrat en la creació d'un detector de mentides mitjançant un biosensors de resposta dèrmica. Aquests biosensors reaccionen als canvis físics que es donen quan una persona està nerviosa, angoixada, etc ... canvis que, en un espectre ampli, es poden interpretar com una reacció física a una mentida.

20160408_125232

El taller, realitzat pel professor de l'EPS i membre del Grup de Recerca GRIHO, Jordi Virgili, s'organitza en dues sessions; La primera es la que es desenvolupar aquest divendres on els alumnes van rebre una explicació general sobre el que són i com funcionen els biosensors, van veure algun exemple aplicat a l'EPS com ara el Projecte "Scalextric InMind" i es va començar a treballar sobre el projecte a desenvolupar iniciant una modelització del prototip del projecte.

20160408_111434

El proper divendres 22 d'abril es durà a terme la segona sessió del taller que es centrarà en la connexió del prototip del projecte a una app mòbil i la presentació del projecte final.

El Projecte Sinergia, coordinat a l'EPS per la professora del Departament de matemàtiques, Susana Maza, té l'objectiu d'impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat de secundària i  ja ha desenvolupat, des del seus inicis,  altres tallers pràctics adreçats a l'alumnat de l'INS la Mitjana:

- Taller de Disseny Gràfic

- Taller de Forces i Politges