L'EPS realitza un taller de Disseny Gràfic als alumnes de l'INS La Mitjana en el marc del Projecte Sinergia

20160211_144251

Els passats dies 9 i 11 de febrer de 2016, es va realitzar a l'institut la Mitjana de Lleida un taller de Disseny Gràfic a càrrec de l'estudiant de l'EPS, John Amin sota la coordinació de la professora de l'Escola Politècnica Superior Susana Maza.

Aquest taller s'emmarca en el conjunt d'activitats del conveni de col·laboració "SINERGIA" que es duu a terme entre ambdues institucions. [+INFO]

El taller es va dirigir a l'alumnat que realitza la matèria de modalitat de 1r de Batxillerat de Dibuix Tècnic i l'optativa d'Autocad de 4t d'ESO i s'hi van mostrar diferents programes de disseny gràfic i es van realitzar pràctiques amb el programa Blender i Cinema 4d, que consistien en l'elaboració de diverses figures, per una posterior impressió en 3D.

També es va realitzar l'escanejat d'un alumne per poder estudiar les possibilitats d'impressió de la figura resultant així com la introducció d'aquest escaneig com a personatge principal d'un videojoc.

En concret, el programa del taller proposat per l'Escola Politècnica Superior als alumnes de l'Institut la Mitjana va ser:

Introducció al disseny gràfic

1- Introducció ràpida als programes de disseny gràfic.

a. Enumerar els més famosos i usos d'aquests

i. Opensource

ii. De pagament

2- Presentar Cinema 4d eines bàsiques.

a. Exemples:

i. Objectes simples.

ii. Objectes avançats.

1. Vehicles.

2. Equips electrònics.

3. Cases

4. Personatges.

5. Videojocs render i animació

5- Exemple pràctic amb el simulador Cinema 4d 6- Escaneig i mètodes de modelització ràpides incloent base de dades de thingiverse. 7- Presentació dels programes d'impressió 3D i com s'utilitzen. 8- Impressió de l'objecte. 9- Possibilitat d'imprimir el millor disseny que s'hagi fet en el taller. Imatges