L'EPS, seu de la BitsxLaMarató 2021

BitsxLaMarató arriba a Lleida de la mà dels nois i noies de Lleidahack

Lleidahack, l’associació d’estudiants d’informàtica de l’Escola Politècnica Superior, organitzadors de la HackEPS, van organitzar i coordinar la seu a Lleida de BitsxLa Marató d’aquest any 2021 que va tenir lloc a les instal·lacions de l'EPS els passats dies 10, 11 i 12 de desembre.

bitsxlaMarató és una hackathó plena de creativitat, salut i tecnologia, on professorat, personal investigador i qualsevol professional dels àmbits de la salut i de la tecnologia (però també d'altres àrees!), treballen en equip, durant tres dies seguits (presencial i en linia) cercant i desenvolupant solucions per fer front a tots els reptes que ens planteja La Marató; Enguany, com sabem, dedicada a la salut mental, perquè una de cada quatre persones tindrà algun problema de salut mental al llarg de la seva vida.

En els seus orígens estava organitzada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)Hackers@UPC (organitzadors de HackUPC) el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC) i l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (Hospital del Mar) i es realitzava íntegrament a Barcelona. Aquest any, però es va obrir un seu a Lleida i LleidaHack i l’Escola Politècnica Superior de la UdL van unir esforços per millorar la qualitat de vida de les persones afectades per la salut mental amb motiu de La Marató de TV3.

Els quatre reptes proposats per aquesta edició de la bitsxlamarató van ser:

• Eina de Suport per la Planificació de les Tasques Acadèmiques
    • Proposen i col·laboren: Programa Meet-up i Associació Sindrome d'Asperger de Catalunya.
  • Interacció de proteïnes. Ens fiquem d’acord?
    • Proposen i col·laboren: Barcelona Supercomputing Center – CNS & Nostrum Biodiscovery.
  • A cavall, des de casa!
    • Proposen i col·laboren: Fundació La Manreana.
  • M’estimo i m’animo
    • Proposen i col·laboren: Organització bitsxlaMarató i inclusió UPC .

Un total de 50 persones entre participants i organització van treballar de valent durant tot el cap de setmana programant solucions als reptes plantejats per La Marató. A més a més, el dissabte van poder participar activament en una sessió de teràpia amb cavalls organitzada des de La Manreana, per tal de poder conèixer de primera mà les necessitats del repte plantejat per la granja-escola. Enhorabona!