La Fira UdL Treball evidència una gran demanda d'informàtics i enginyers per part de les empreses

[caption id="attachment_12254" align="alignnone" width="470" caption="FOTO: Jordi V. Pou"]003_FiraOcupacio_UdL_120315[/caption]

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Una seixantena d'empreses -26 més que en la passada edició- i Col·legis Professionals van participar en la 3a Fira UdL Treball de la Universitat de Lleida i, una amplia majoria, estaven interessades en titulats en informàtica, enginyeria en diferents branques i ADE, tot i que cada vegada més es valoren altres actituds, talents i capacitats  personals dels candidats i els idiomes.

Prop de 550 estudiants de la Universitat de Lleida es van inscriure en algun dels tallers que complementaven la jornada i, a banda d'aquests, van passar per la Fira de Treball altres 200 estudiants i titulats més, ja sigui per deixar els seus currículums o per realitzar alguna entrevista amb les empreses interessades.

Moltes de les empreses participants van destacar l'escassetat de professionals de perfil tecnològic, especialment informàtics, que són els perfil professional més buscat en l'actualitat:

[Estudi ADECCO sobre el futur del Mercat de Treball]

[Informe del Ministerio de Educación sobre graduats universitaris i afiliació a la Seguretat Social]

[Portal d'ocupació UNIVERSIA]

[Informe TICjob]

La demanda en informàtica supera la demanda estrictament lligada al sector i es trasllada a àmbits com la seguretat , el transport, la logística, el sector agroalimentari, etcètera ... només al Parc Científic i tecnològic Agroalimentari de Lleida ja es necessiten 70 persones de manera immediata el que suposa que el 100% dels graduats de l'EPS de la UdL en Enginyeria Informàtica tenen feina "garantida".

La falta de motivació dels estudiants per elegir titulacions STEM (acrònim de les sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), tot i ser les carreres més demandades, suposa un greu problema i sembla que no te fi: en els últims 10 anys s'ha reduït la matriculació un 27,3%.

Es calcula que la demanda laboral d'aquests professionals al món es dispararà al 10% i paradoxalment cada cop hi ha menys nois i noies disposades a estudiar les carreres associades a aquesta demanda laboral. S'apunten diverses causes a aquesta manca de vocacions científiques i tecnològiques:

- La manca d'informació global que tenen els alumnes de secundària: l'orientació universitària dels centres hauria d'estar molt més desenvolupada.

- La manca de metodologia adequada per a l'ensenyament: estem formant als nens del futur, que serà digital, amb tècniques de la revolució industrial.

- La dificultat pròpia de les matèries de ciències i la manca d'hores lectives necessàries per a dur a terme un bon aprenentatge a secundària, fan que els alumnes no gosin a afrontar-les a la universitat i prefereixin titulacions més fàcils d'aprovar però amb menys inserció laboral.

- La manca de programes eficaços de detecció de talent.

- La cultura mediàtica: la imatge del científic boig, friki i aïllat del món no afavoreix les vocacions.

Sigui com sigui, sembla que les oportunitats laborals per al jovent en els propers anys passen de forma inequívoca per la tecnologia i, en concret per la informàtica i l'enginyeria. Activitats com la Fira del treball de la UdL reafirmen aquesta realitat.

logo-lleidacom

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html