La UdL entre la 301/400 millor universitat del món en l'àmbit de l'enginyeria i la tecnologia en el World University Rankings 2020

World University Rankings 2020 by subject: engineering and technology

Recentment es van publicar els World University Rankings 2020 by subject, uns rànquings mundials universitaris per matèries. Concretament es van publicar les dades del rànquing dedicat a l’àmbit de l’enginyeria i la tecnologia que es dirigeix a l’enginyeria general, l’enginyeria elèctrica i electrònica, l’enginyeria mecànica i aeroespacial, l’enginyeria civil i l’enginyeria química.

El rànquing d’aquest any s’ha ampliat a 1.008 universitats a nivell mundial (l’any passat va ser 903 universitats).

Els resultats s’organitzen per ordre d’acord a trams de puntuació resultants de l’anàlisi de diferents factors con les cites, el ingrés d’indústria, la internacionalització, la recerca o la docència.

La Universitat de Lleida, representada per l’Escola Politècnica Superior en referència a les enginyeries analitzades (electrònica, mecànica, química), es situa entre la 301 i 400 millor universitat a nivell mundial en l’àmbit de l’enginyeria i la tecnologia.

El rànquing inclou un total de 39 universitats espanyoles (del total de les 1.008 universitats analitzades) i cal destacar que totes les universitats públiques catalanes es situen entre les 10 primeres posicions del rànquing a nivell estatal:

• Universitat Pompeu Fabra: 126/150
  • Universitat Autònoma de Barcelona: 201/250
  • Universitat Politècnica de Catalunya: 251/300
  • Universitat de Lleida, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona i Universitat Rovira i Virgili: 301/400

El llistat de les 10 millors universitats espanyoles es completa amb la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana (301/400), la Universidad de Granada (301/400) i la Universidad Autónoma de Madrid (401/500).

Podeu consultar el rànquing en aquest enllaç. Es poden fer cerques concretes en referència als factors expressats anteriorment o bé per àmbit o país.