La UdL signa el conveni amb la Fundació Scentia per organitzar la First® LEGO® League a Lleida

Conveni-Scuientia-UdL

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Ahir 26 de gener, el rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, i en David Serra, director de la Fundació Scentia, van signar el conveni de col·laboració amb el que la UdL , promogut per l'Escolas Politècnica Superior, per tal de formar part de la comunitat d'organitzadors de la First® LEGO® League; Aquest fet permet que, un total de 160 escolars d'entre 10 i 16 anys que provenen de 15 instituts de 8 comarques, (el Segrià, l'Urgell, la Segarra, la Noguera, el Pla d'Urgell, el Pallars Jussà, l'Alt Urgell i el Baix Cinca) participin a la primera edició de la FIRST® LEGO® League que tindrà lloc a la Universitat de Lleida el proper 18 de febrer.

La competició FIRST® LEGO® League correspon a un torneig internacional de robòtica per a joves de 9 a 16 anys, present a més de 60 països i amb més de 160.000 participants a tot el món, i que s'implementa a un entorn de competició esportiva del més alt nivell.

Cada any, centenars de milers de joves de tot el món esperen expectants davant dels seus ordinadors l'alliberament d'un nou desafiament. Aquest any el repte és Food Factor (Qualitat dels aliments).

En aquest repte, els equips han d'explorar la temàtica de la seguretat alimentària i examinar els possibles focus de contaminació que es produeixen als nostres aliments. Des de la exposició a insectes, el processat en condicions no estèrils, el posterior transport i/o  preparació sense garanties sanitàries i finalment l'emmagatzemament. En acabar, els equips han de trobar formes de prevenir o combatre aquest tipus de contaminació.

Durant aproximadament 6 setmanes, els equips d'entre 4 i 10 participants, acompanyats del seu entrenador, hauran de dissenyar, construir i posar en marxa robots, a més de realitzar un treball d'investigació científica que hauran d'exposar el dia del torneig davant un jurat format per professors de l'Escola Politècnica Superior i de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agraria de la Universitat de Lleida

L'objectiu de FIRST® LEGO® League en aquesta edició és que els participants trobin solucions reals a problemes actuals, tenint en compte sempre factors de seguretat alimentària.

Premsa

27 de febrer de 2012