La competició FIRST® LEGO® League arriba a Lleida de la mà de l'EPS-UdL

Robot1

FIRST® LEGO® League correspon a un torneig internacional de robòtica per a joves de 9 a 16 anys, present a més de 60 països i amb més de 160.000 participants a tot el món, i que s'implementa a un entorn de competició esportiva del més alt nivell.

Cada any, centenars de milers de joves de tot el món esperen expectants davant dels seus ordinadors l'alliberament d'un nou desafiament. Aquest any el repte és Food Factor (Qualitat dels aliments). En aquest repte, els equips exploraran la temàtica de la seguretat alimentària i examinaran els possibles focus de contaminació que es produeixen als nostres aliments. Des de la exposició a insectes, el processat en condicions no estèrils, el posterior transport i/o  preparació sense garanties sanitàries i finalment l'emmagatzemament. En acabar, els equips trobaran formes de prevenir o combatre aquest tipus de contaminació.

Durant aproximadament 6 setmanes, els equips d'entre 4 i 10 participants, acompanyats del seu entrenador, hauran de dissenyar, construir i posar en marxa robots, a més de realitzar un treball d'investigació científica que hauran d'exposar el dia del torneig davant un jurat format per professors universitaris, científics, etc.

Podeu trobar informació actualitzada al bloc de FIRST® LEGO® League-Lleida