La gestió de l'aigua, protagonista de la 7a FIRST LEGO League de Lleida

Organitzada per l'Escola Politècnica Supeiror de la UdL, es realizarà el dissabte 24 de febrer

De la mà de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), la ciutat de Lleida celebrarà aquest dissabte 24 de febrer la setena edició del torneig classificatori de la FIRST LEGO League i, per tercer cop, la edició de la Jr. FIRST LEGO League, adreçada a joves de 6 a 9 anys.

La FIRST LEGO League és una competició de caràcter lúdic i acadèmic que es ve realitzant des de l’any 1988 als Estats Units, des d’aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

La competició FLL de Lleida compta enguany amb la participació de 37 equips (FLL i FLL Jr.), amb un total de 313 nens i nenes de 31 col·legis i instituts de Lleida, Barcelona, Tarragona, Castelló, Saragossa i Andorra.

En aquesta edició de la FLL el repte era Hydro Dynamics, i els equips havien d’investigar sobre el cicle humà de l’aigua. Els participants ho han aprés tot sobre el cicle humà de l’aigua- on i com trobar-la, transportar-la, fer-la servir i com disposar d’ella i, més a més, han construït i programat un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO MINDSTORMS.

Cal destacar l’esforç dels mateixos participants (alumnes, professorat/entrenadors i centres), de les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social i Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL) de les administracions (Ajuntament de Lleida i Diputació de Lleida) i de les empreses, tant patrocinadores: SEMIC, IFR, GFT, LLEIDA.NET, INDRA, ENGIJOC, PLUS FRESC, GRUP MESTRE, com col·laboradores: Mc Donald’s Lleida, Frutas Bean, Intech 3D, Aigües Lleida i Agència Catalana de l’Aigua, implicades alhora d’afrontar i assumir  la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud que, en la sisena edició va aconseguir mobilitzar vora 1200 persones.

Podeu mantenir-vos al corrent de totes les novetats d’aquesta setena edició de la FIRST LEGO League Lleida, així com recordar el més bó i millor de les darreres  edicions al nostre bloc específic: https://flllleidablog.wordpress.com