La segona hackathon de Lleida reuneix un centenar de programadors a l'EPS

HackEPS: 24 hores de programació per donar resposta als reptes proposats per 5 empreses

Aquest passat cap de setmana (17 i 18 de novembre) l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va viure la seva segona hackathon organitzada a Lleida, un esdeveniment on el motor principal és el desenvolupament col·laboratiu de software en 24 hores.

LleidaHack, una associació d'alumnes de l'EPS creada especialment per aquest event, organitza la HACKEPS en col·laboració amb l’EPS de la UdL, on es van inscriure 115 joves i va participar-hi, finalment, 90 persones organitzats en equips de un màxim de 4 persones, que van desenvolupar un producte informàtic complet proposat per les empreses participants en 24 hores.

Les empreses i institucions participants i col·laboradores de l'esdeveniment van ser: Bon Area, Semic, Stratesys, Xtrategics, Vicerectorat d'Estudiantat de la UdL, Jet Brains, , INTECH3D, COEINF, COETIC, Alumni UdL, Domino's i Arfon Fruits.

Cinc empreses i institucions van llençar als participants un repte i cada un dels equips va elegir en quin o quins volia participar, va comptar amb 24 hores per codificar el projecte i va presentar-lo davant aquestes empreses, que finalmnet van triar la millor solució al problema/repte plantejat:

BonÀrea: Preveure el comportament futur

El món del Machine Learning és molt important avui en dia per a les grans empreses i, per descomptat, també ho és per a una gran empresa com BonÀrea; Així doncs, amb el repte proposat els participants hauran d'aplicar Machine Learning sobre una sèrie de dades per a poder contestar les preguntes que se'ls formularan a posteriori, és molt important detallar molt bé tant les respostes que es proporcionin com les metodologies que s'han seguit per arribar a les conclusions. Si el Data Science us agrada, aquest repte us encantarà!

Documentació repte BonÀrea

Josep de Cid, Ricard Gardella, Albert Garriga i Mario Alba, de l'equip MK, es van emportar els 1.000 euros del premi bonÀrea per un sistema de predicció de vendes i de clients.

Xtrategics: Assistent interactiu per a un centre de salut

Integrar un assistent de veu en el procés de sol·licitud de cita i de check-in en un centre de salut

Documentació repte Xtrategics

Sandra Mas, Juan Salmerón, Ester Lorente i Marc Vila, d'El JSON, es van endur el premi Xtrategics (500 euros) per un sistema de funcionalitats d'Amazon Alexa, que permet al pacient fer tasques que estiguin relacionades amb la seua salut sense la necessitat de moure's de casa.

Stratesys: Protect.me "Digues adéu al Bullying"

Una hackathon és un event on la gent ho va a passar bé amb els reptes i Stratesys ho sap, però a més ha tingut la brillant idea de combinar la diversió amb la lluita contra un gran problema com és l'assetjament escolar. Què és Protect.me? Un sistema fàcil i intuïtiu contra l'assetjament escolar. La idea és crear un canal de comunicació ràpid, senzill i eficaç entre l'alumne i el responsable de la seva seguretat.

Documentació repte Stratesys

Guillem Orellana, Óscar López, Josep A. Costa i Marcel Ortiz, de Scrub Masters, es van endur el premi Stratesys per una aplicació per a la prevenció de bullying.

Semic: SEMIC Challenge

Un any més Semic us presenta el SEDMIC Challenge. Cinc reptes ordenats del més fàcil al més difícil on tindreu que exprimir-vos el cervell per resoldre'ls. Els reptes destaquen per la seva creativitat, així que tindreu que utilitzar la imaginació i estar molt atents als detalls!

Ferran Velasco, Andreu Gallofé, Bernat Torres i Víctor Sánchez, de Bernattixer, van guanyar el premi Semic (un iPad i un mòbil per a cada integrant) per la resolució d'un conjunt de problemes lògics i matemàtics.

Escola Politècnica Superior (EPS): Repte Josep M. Ribó > ProjectHub

Com tots sabeu als professors els encanta proposar projectes als alumnes i els de l'EPS no havien de ser menys! El repte proposat consisteix a desenvolupar un aplicació amb l'objectiu d'executar un flux de treball que finalitzi amb una proposta de projecte, assignada a un alumne, dirigida per un professor i visada pel coordinador de la titulació. La proposta de projecte, que tant pot ser iniciada per un alumne com per un professor, passarà per diferents fases que la modificaran. Es vol disposar de traçabilitat de cada una d'aquestes versions. L'aplicació pretén ser multiplataforma i, per tant, s'ha de tenir en compte el respomsive, així com les funcions on-line off-line.

Documentació repte EPS

Gisela Ruzafa, Sergio Paredes, Pau Torrents i Gonzalo Recio d'El Trobador, van guanyar el premi de l'Escola Politècnica (1.000 euros en productes informàtics) per una aplicació web per connectar estudiants i docents.

Finalment, mencionar que l'organització va fer donació de tots els aliments i begudes no consumides al menjador social de la Fundació Jericó de Lleida.

Arèa de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: Vint-i-quatre hores desenvolupant solucions informàtiques