L'equip UdL Racing Team a MotoStudent

UdL Racing Team

Les instal.lacions de MotorLand Aragó van albergar els dies 1, 2 i 3 d'octubre la primera prova internacional de la competició MotoStudent que, promoguda per la Fundació Moto Engineering, va reunir a escoles universitàries que competien per dissenyar, desenvolupar i finalment provar en pista la millor motocicleta esportiva.

En concret 24 equips espanyols i un italià de diferents universitats van participar en aquesta iniciativa, amb més de 250 estudiants inscrits. L'objectiu era dissenyar i construir un prototip de motocicleta de competició de baixa cilindrada (125 centímetres cúbics i 2 temps) amb la premissa que l'equip es considerés des de l'inici integrat en una empresa fabricant del sector i sota uns condicionants econòmics i tècnics preestablerts (l'organització, per exemple, subministra el mateix motor a tots els participants).

Les motos van ésser  jutjades en proves estàtiques i dinàmiques, que van incluore exposicions orals, inspeccions tècniques i demostracions. L'objectiu final era que els alumnes obtinguissin formació complementària. Atès que es tractava d'una competició purament d'enginyeria i no d'un campionat de velocitat, únicament van participar estudiants de grau o postgrau.

Les activitats van iniciar-se el dijous 30 de setembre amb l'arribada i registre dels equips a les instal.lacions de MotorLand Aragó. El divendres 1 d'octubre va tenir lloc la presentació dels projectes i la revisió de les motocicletes per part dels inspectors, quedant per al dissabte les proves estàtiques i dinàmiques i, finalment per al diumenge, la cursa i lliurament de premis.

La Universitat de lleida va participar en l'equip UdL RACING TEAM. És tracta d'un grup de 7 estudiants que estan finalitzant els estudis d'Enginyeria Industrial, Especialitat Mecànica a la Escola Politècnica Superior de la  Universitat de Lleida  i de 3 professors del departament de Infomàtica i Enginyeria Industrial que van supervisar i dirigir l'activitat: Joan Roca, Javier Bradineras i Miquel Nogués.

UdL Racing Team, va ser avaluat positivament tant els els test de presentació i revisió tècnica, així com en els test de proves estàtiques i dinàmiques. Aquest fet va possibilitar a l'equip participar en la cursa en circuit on va finalitzar en un gens menyspreable 16è lloc, per davant d'universitats com la Politècnica de Madrid i la Universidad Carlos III de Madrid.

motostudent